web analytics
jan 302020
 

Na to, aby sme minimalizovali tvorbu odpadu, sa musíme v prvom rade zamerať na jeho pôvod. A ten, ako správne tušíte, nie je na smetiskách a zberných dvoroch, ale v nákupných centrách a hypermarketoch.

Menej nakupujte

Vo svete, v ktorom sa stala reklama súčasťou každodenného života je len veľmi ťažké odolať jej vplyvu. Reklamy na nás číhajú na každom kroku vonku, v novinách, v rádiu a samozrejme v televízií. Snažia sa nás presvedčiť, že práve ten a ten produkt je presne to, čo nám ešte chýba k šťastnému životu. A za pár týždňov (alebo dní?) príde niečo ďalšie a ďalšie a my sa ocitáme v uzavretom kruhu. V dnešnej spoločnosti konzumu je naozaj veľmi ťažké ubrániť sa emocionálnemu nakupovaniu, no za snahu to stojí. Pred každým nákupom si robte zoznam, a skúste porozmýšľať, či danú vec naozaj potrebujete, alebo sa stane len ďalším nepotrebným predmetom vo vašej domácnosti, ktorý skôr či neskôr poputuje do smetiaka. A áno dámy, do tejto kategórie patrí aj impérium nákupných centier s fast-fashion.

Vyhýbajte sa jednorazovým obalom

Jednorazové plastové obaly na nás číhajú na každom kroku v obchodoch a reštauráciách. Vyhýbajte sa potravinám zbytočne zabaleným v plaste a namiesto klasických plastových vreciek skúste dnes bežne predávané textilné.

V dobe kedy je ekoplast a výrobky z neho bežne dostupné, nie je dôvod na používanie klasických jednorázových plastových obalov na balenie jedla v reštaurácií. Pokiaľ nemáte možnosť nosiť si vlastné obaly na jedlo, pýtajte si v reštaurácií informácie o používaných obaloch.

Nevhadzujte reklamy!

Rovnaký alebo podobný nápis na poštovej schránke vás môže odbremeniť od nepotrebných letákov s nákupnými akciami na ďalší týždeň.

Pred vytlačením e-mailu si dobre premyslite, či je to skutočne nutné.

Pokiaľ sa to dá, využívajte primárne elektronickú komunikáciu pred papierovou. V súčasnosti už mnoho záležitostí vybavíte elektronicky.

Netvorme odpad z toho, čo ním ešte nie je

Aj keď opravovať pokazené veci v posledných rokoch vyšlo z módy, možno je načase, dať inštalatérom a opravárom novú šancu rozbehnúť biznis. Pre niekoho môže byť ťažké uspokojiť sa so svojím starým vysávačom, keď na trhu je toľko nových modelov s ešte lepšou ergonomicky tvarovanou rúčkou. Ak chceme spoločne eliminovať tvorbu odpadu, častejšie by sme sa mali zamyslieť nad tým, či chceme priložiť ďalší kus na skládku elektroodpadu, alebo sa uspokojíme so starším výrobkom, ktorý rovnako splní svoj účel.

 Publikoval 30. januára 2020  Tagged with:

 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.