web analytics
sep 122013
 
váženie

Potrebovali by ste trochu schudnúť a nedarí sa vám? Netreba hneď držať kruté diéty a zavádzať drastické opatrenia, ktorými si len privodíte ďalší stres a skôr alebo neskôr ich aj tak porušíte. Pre začiatok stačí pozvoľna meniť návyky svojho životného štýlu. Akonáhle sa vám úspešne podarí navyknúť svoje telo na nejakú pozitívnu zmenu, skúste prikročiť k ďalšej.



Nevyhýbajte sa pohybu

Ste zvyknutí všade cestovať mestskou hromadnou dopravou a už neurobíte ani krok pešo? Skúste to aspoň občas zmeniť. Ak máte pracovisko púhe dve autobusové stanice od svojho bydliska, privstaňte si o štvrť hodiny skôr, nečakajte na autobus a vyrazte do práce pešo. Urobte to raz a možno sa vám ranná prechádzka zapáči natoľko, že sa čoskoro stane súčasťou vášho ranného rituálu. Prečistíte si pri hlavu a pretiahnete telo. Rovnako tak, keď popoludní po práci idete nakúpiť alebo niečo zariaďovať. Jednu stanicu električkou do obchodu tiež zvládnete pešo. Nevyhýbajte sa pešej chôdzi, na krátke vzdialenosti vášmu telu prospeje. Nemusíte hneď na prvýkrát ujsť sto kilometrov alebo ubehnúť maratón. Ak bývate alebo pracujete napríklad na treťom poschodí, aspoň občas skúste zabudnúť na výťah a prejdite sa po schodoch pešo. Na vidieku sa nevyhýbajte prácam na záhrade alebo okolo domu. Aj tie spaľujú kalórie. Choďte na to pomaly, ale snažte sa vytrvať. Za pár týždňov potom zistíte, že vás fyzická námaha, či už prechádzka alebo napríklad rúbanie dreva baví a začína sa to prejavovať aj na vašom tele. Máte psa? Pravidelná prechádzka s ním je ideálnym športom. Čas od času ju predĺžte a zájdite ďalej, než za najbližší domový blok. Váš pes bude mať z pohybu radosť a vy nakoniec tiež.

Pokúste sa oklamať svoje telo

Nárazové diéty telu neprospievajú, pretože akonáhle znovu začnete jesť normálne, zhodené kilá sa začnú vracať a máme tu povestný jo-jo efekt. Snažte sa meniť svoje stravovanie postupne. Jedzte rovnaké množstvo potravy ako doteraz, ale rozdeľte si ju do viacerých porcií, aspoň piatich denne. Svoje telo tak krásne oklamete. Zvykne si, že vždy v pravý čas dostane svoju dávku a nebude mať potrebu schovávať zásoby na horšie časy. Jedzte pravidelne asi po dvoch až troch hodinách. Nezabúdajte sa ráno naraňajkovať, naštartujete tak svoj metabolizmus do nového dňa. Lepšie sa sústredíte na prácu a vaše telo bude v metabolickej rovnováhe. Nebudete trpieť vlčím hladom a siahať po tajných zásobách. Pomaly znižujte porcie jedla. Namiesto piatich zemiakov si dajte na obed štyri, namiesto dvoch kopčekov ryže len jeden a pol. Posilníte tak svoju vôľu a výsledky začnú byť čoskoro vidieť. Vyrovnaná psychika vám potom pomôže do ďalšieho boja s nadváhou. Zrazu zistíte, že vlastne ani toľko úsilia vo svojom boji proti nadbytočným kilogramom nepotrebujete a chudnutie ide tak nejako samo…


 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)