web analytics
feb 082014
 

Veľa z nás nadáva na kvalitu pečiva a chleba. Hoci v supermarketoch a hypermarketoch máme obrovský výber rôznych druhov, máloktoré pečivo a chlieb dokáže splniť naše požiadavky. Tie pritom nie sú nijako prehnané. Chceme, aby pečivo bolo chutné, dobre prepečené, vydržalo a nebolo plné najrôznejších prídavných látok.

 


Jedzte vlákninu

Ako si v supermarkete vybrať chleba a pečivo? Na čo predovšetkým klásť dôraz? Špecialisti na výživu odporúčajú voliť skôr ražný chlieb a pečivo. Práve ražné pečivo zaručuje viac vlákniny, ale aj minerálov a vitamínov. Tiež býva chutnejšie a tak rýchlo sa nekazí. Práve obsah vlákniny by sme mali pri svojom výbere pečiva čo najviac zohľadňovať. Vláknina zasýti ľudské telo, preto je nevyhnutná pri chudnutí. Zároveň pomáha znížiť glykemický index, čo je dôležité nielen pre diabetikov, ale aj pre ľudí, ktorí sa snažia zhadzovať prebytočné kilogramy. Má priaznivý vplyv na cholesterol a hladinu cukru v krvi. Navyše čistí črevá, čím pomáha proti zápche a funguje zároveň aj ako prevencia proti rakovine hrubého čreva. Odporúča sa zjesť asi 25 gramov vlákniny denne. Pečivo s obsahom vlákniny by malo v sebe mať asi 6 % vlákniny.

Chyby pri výbere v supermarkete

Akých chýb sa dopúšťate pri výbere pečiva? V nasledujúcom prehľade si popíšeme, k akým omylom pri výbere pečiva dochádza. Ak po prečítaní zistíte, že ste podľahli väčšine, alebo dokonca všetkým týmto trikom, nebuďte sklamaní. Výrobcovia veľmi dobre vedia, čo je momentálne v stravovaní „in“ a veľmi rýchlo sa tomu prispôsobujú. Ako zdravé výrobky vám potom servírujú rôzne veci, ktoré toho so zdravou výživou nemajú bohužiaľ príliš veľa spoločného. Vy, zmasírovaní reklamami a propagáciou zdravej výživy potom ľahko naletíte. Zvyčajne totiž netušíte, čo sa pod tým či oným výrobkom vlastne skrýva. Ľahko tak naletíte. Pokúsime sa vám pomôcť, aby sa to už viackrát nestávalo.

Omyl: Tmavé rovná sa celozrnné
Predovšetkým žijete v omyle, že tmavé pečivo je zdravé. Tmavú farbu pečiva totiž považujete automaticky za záruku celozrnnosti, čo však v mnohých prípadoch nie je pravda. Často ide buď o zafarbené pečivo z bielej múky, alebo pečivo ražné, nie však celozrnné.
Chyták: tmavá farba – zákazník si asociuje: Je to celozrnné, zdravé.

Omyl: posypané semienkami znamená celozrnné
Ak uvidíte pečivo posypané nejakými semienkami, je jedno akými, automaticky predpokladáte, že ide o pečivo celozrnné. To je chyba. Väčšinou je upečené z bielej múky a len na povrchu posypané pre ozdobu a hlavne zmätenia zákazníkov.
Chyták: posypanie semienkami – zákazník si asociuje: Sú tam semienka, bude to celozrnné.

Omyl: Cereálne teda celozrnné
Tiež je potrebné dávať pozor na to, že cereálne neznamená celozrnné. Cereálne znamená, že ide o výrobok z múky, ale celozrnné znamená, že pri výrobe bola použitá celá obilka, teda nedošlo k odstráneniu otrúb.
Chyták: cereálne versus celozrnné – zákazník často nepozná presne význam oboch slov, a tak si ich spája dohromady

Omyl: Viaczrnné považujete za celozrnné
Aj tentoraz vás sklameme. Keď si vyberiete viaczrnné pečivo, ešte to vôbec nemusí byť pečivo vyrobené z celozrnnej múky. Označenie „viaczrnné“ vám len signalizuje, že pri príprave bolo použitých viac druhov múky, napríklad ražnej, ovsenej a pšeničnej. O celozrnnosti ale vôbec nemusí byť reč.
Chyták: viaczrnnosť – zákazník si asociuje, že viaczrnné je to isté, čo celozrnné, alebo je to dokonca ešte lepšie, veď je tam tých zŕn predsa viac!

pecivo

Pozor na kaiserky

Veľmi klamlivým tovarom sú dnes veľmi obľúbené kaiserky, ktoré väčšinou nemajú s celozrnnou žemľou nič spoločné. Lenže na prvý pohľad sa zdá, akoby celozrnné boli. Sú tmavej farby a navrchu majú nejaké semienka. Teda pozor! Ak chcete celozrnné pečivo, veľmi starostlivo vyberajte a nenechajte sa nachytať!



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)