web analytics
dec 052017
 

Chcete schudnúť? Ja som vo svojom živote so svojou váhou bojovala už veľakrát, a to ako mladá baba aj dnes. Ani teraz by som rozhodne netvrdila, že mám všetky úskalia diét perfektne zmáknuté. Predsa len ale už o zdravom stravovaní niečo viem a všeličo som aj vyskúšala na vlastnej koži. Čo teda funguje a čoho sa naopak vyvarovať?


Diéty nemajú zmysel

Pochopiteľne, že som si za svoj život tiež vyskúšala nejaké tie diéty. Občas sa objavila nejaká novinka, ktorú sme s ženskými v práci skúšali. Nepatrila som a nepatrím ale medzi nejaké veľké experimentátorky, boli u nás oveľa väčšie. Postupne som ale dospela k názoru, že najviac človek dosiahne, keď si na nové zdravé stravovacie návyky zvyká postupne. Jednorazové diéty vám síce môžu krátkodobo trebárs pomôcť a zhodíte pár kíl, lenže väčšinou tie kilá potom zase znova naberiete, keď sa vrátite späť k predchádzajúcemu spôsobu stravovania.

zelenina

Prečo vás prenasleduje jojo efekt

Aj toto som sama spoznala v praxi. Pomerne často sa potom stane, že vám pristanú dokonca aj nejaké ďalšie kilá navyše. Prečo, čo spôsobuje ten krutý jojo efekt? Vaše telo je zvyknuté na nejaký stravovací režim. Keď mu ho deň zo dňa zmeníte, zrazu je v šoku. Síce nejakú dobu ide a niečo zhodíte, lenže túto zmenu si veľmi dobre pamätá. Keď sa vrátite k normálnej strave, bojí sa, že podobné obdobie znova nastane, a tak si ukladá zásoby. To je presne ten dôvod, prečo priberiete a prečo je jojo efekt jedným z mála naozaj spoľahlivých úkazov.

Zjedzte pol kila zeleniny

Ako jojo efektu predchádzať? Ako som už písala, v podstate jedinou cestou je nepraktizovať žiadne nárazové diéty alebo dokonca hladovanie, a naopak sa snažiť postupne integrovať do svojho jedálnička zdravé stravovacie návyky. Aké to sú? Napríklad jesť viac zeleniny. Ak ste doteraz zeleninu veľmi nejedli, je na čase to zmeniť. Podľa názoru odborníkov by sme mali denne skonzumovať pol kila zeleniny. Jej obrovskou výhodou je, že má obrovské množstvo vitamínov, vlákniny a stopových prvkov, a pritom úplné minimum kalórií. Ak sa teda zeleninou prejete, nič moc sa nestane.

Pozor, keď pôjdete do spoločnosti

Maximálne kvôli nadúvaniu niektorých druhov zeleniny budete trochu upúšťať plyn, takže pozor, keď pôjdete do spoločnosti. Ako včleniť zeleninu do jedálnička? Skúste už od rána. Ak raňajkujete trebárs kúsok chleba alebo pečivo so šunkou či syrom, doprajte si k tomu paradajku, papriku, alebo napríklad kúsok uhorky. Na poludnie si k hlavnému jedlu pridajte mištičku zeleninového šalátu. Popoludní si kúsok zeleniny dajte na olovrant. Večer potom môžete nahradiť prílohu k mäsu tiež zeleninou. Robte to ale aj postupne, nie všetko naraz, aby si telo zvyklo. Inak riskujete, že budete mať spočiatku problémy s trávením, než si nový spôsob stravovania takpovediac sadne.



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)