web analytics
jan 022014
 

Nový rok znamená pre mnoho z nás tiež nové predsavzatia. Hovoríme si, že budeme chudnúť, že sa budeme stravovať zdravšie. Je ale dátum tým správnym impulzom pre zmenu? Je skutočne tou správnou motiváciou chcieť začať znova, inak a lepšie? Väčšinu novoročných predsavzatí totiž aj tak nedodržíme…


Premyslite si svoju motiváciu

Oveľa lepšou a silnejšou motiváciou by pre nás mala úvaha prečo chudnúť. Mali by sme si premyslieť, čo vlastne tvorí ten základný popud, že chceme zhadzovať kilogramy. Ak je to snaha dostať zo seba pár centimetrov, aby sme sa vošli do plaviek, väčšinou príliš veľký úspech neoslávime. Naopak ak sa rozhodneme k trvalejšej úprave našich stravovacích zvyklostí, napríklad aj v spolupráci s lekárom alebo výživovým poradcom, máme oveľa väčšiu šancu vytrvať a osláviť dlhodobý úspech. Jedine postupná a dlhodobá práca má zmysel a efekt.

Nehnevajte sa na seba za prípadné chyby

Začiatok nového roka a jeho magický dátum má jedno veľké úskalie. Ak si dáte predsavzatie, že schudnete, snažíte sa byť úplne perfektný a nedoprajete si priestor pre obyčajnú ľudskú chybu, ktorú občas urobí každý z nás. Chcieť po sebe, aby ste boli úplne dokonalí, nejde, o to horšie budete potom znášať prvé zlyhanie, kedy vás chuť na sladké bude naháňať natoľko, že skrátka neodoláte. Z ľútosti potom chudnutie okamžite opustíte a vrátite sa späť k starým stravovacím zvykom, čo je škoda. Snažte sa preto dopriať si priestor pre prípadnú chybu a nebuďte na seba nahnevaní, ak sa urobíte nejaký poklesok a zhrešíte trebárs formou konzumácia niečoho sladkého.

Hľadajte dôvody a starostlivo zvažujte

Ak hľadáte naozajstný dôvod, prečo chudnúť a snažiť sa zmeniť svoj ​​životný štýl smerom k lepšiemu, ako jeden z prvých nepochybne budú figurovať zdravotné dôvody. Ak už zdravotné komplikácie nemáte, môžu čoskoro nastať. Ľudia s nadváhou sa tiež cítia osamelí, izolovaní, môžu trpieť narážkami okolia, pociťujú nespokojnosť so svojím telom. Okrem zdravotnej motivácia pribúda aj motivácia spoločenská. V okamihu, keď sa rozhodnete natrvalo chudnúť, by ste tiež mali zvážiť, či je vaša súčasná situácia tomuto naklonená. Ak riešite napríklad nejaké závažnejšie životné rozhodnutie, napríklad rozvod apod, mohlo by sa stať, že zmena stravovacích návykov by vám privodila ďalší stres navyše a v takom prípade je lepšie rozhodnutie radšej odložiť.

Zisky pri chudnutí

vaha2 Pokiaľ sa ale definitívne rozhodnete, že sa do chudnutia pustíte, mali by ste si ešte prebrať akési straty a nálezy, teda čo týmto konkrétnym krokom získate a čo naopak stratíte.

Čo teda bude patriť medzi vaše zisky? Zaiste sa zlepší váš zdravotný stav a prejaví sa to veľmi konkrétne. Pri chôdzi sa nebudete potiť a zadýchavať. Nebude vás toľko bolieť chrbát a ostatné kĺby. Zvýši sa vaša fyzická zdatnosť, nebude pre vás problém treba dobehnúť električku, budete sa môcť pustiť trebárs aj do športovania, získate viac energie a duševnej pohody. Tiež sa vám zvýši sebavedomie, stanete sa atraktívnejším pre druhé pohlavie, s veľkou pravdepodobnosťou sa dožijete vyššieho veku. Budete si môcť dopriať atraktívnu módu, okolie vás bude chváliť za vaše pokroky pri znižovaní váhy.

Straty zvládnete

Na opačnú misku váh by ste ale mali postaviť aj straty, ktoré vás čakajú a uvedomiť si, čo pre vás budú znamenať. Vydržíte aj napriek tomu, že si budete musieť odoprieť rôzne veci? Čo vás vlastne čaká? Budete meniť životný štýl, čo znamená prekonať svoju vlastnú pohodlnosť. Budete sa musieť obmedzovať v jedle, športovať aj vtedy, keď sa vám nebude príliš chcieť. Musíte si odoprieť sladké a tučné jedlá, myslieť na správne dodržiavanie jedálnička. Veľakrát tiež pripravovať jedno jedlo pre rodinu a iné s menším množstvom kalórií pre seba. V neposlednom rade to bude aj určitá nervozita z nových vecí a nových očakávaní. Aj napriek tomu ale určite budú vo vašej bilancii prevažovať zisky nad prípadnými stratami, takže prajeme vo vašom úsilí úspech.



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.