web analytics
dec 112018
 

Vianočný čas je časom vlezlej reklamy toho, čo by sme mali podľa obchodníkov určite kupovať ako darčeky svojím blízkym a tiež sa na nás valia všakovaké recepty na zaručene chutné zákusky. Hoci milovníci tradícií vedia, že sedmoro druhov, pečených už od nepamäti stačí, inovátori vždy musia prísť s niečím novým. A tak sú rôzne recepty rôzne upravované, suroviny v nich nahrádzané. Jedni chcú upraviť chuť, druhí chcú ušetriť peniaze.



A tak môžete čítať rôzne perly ducha, ako „pridajte kvalitnú mliečnu čokoládu“, hoci vieme, že mliečna čokoláda nemôže byť kvalitná, lebo kvalitná čokoláda je len tá horká, s vysokým obsahom kakaa. Čo sa o „mliečnej čokoláde“ plnej srvátky a rafinovaného cukru nedá povedať ani náhodou. Alebo v tradičnom recepte vám odporučia použiť margarín, lebo je vraj zdravší ako maslo, ktoré sa používalo odjakživa. A vrcholom takejto úpravy receptu môže byť „zlatý sirup“, teda karamelizovaný vodný roztok repného rafinovaného cukru. Čo už na tom môže byť zdravého? Pravda, lacný byť môže, lebo pred rokmi nám obchodníci tvrdili, že pod jedno euro sa kilo kryštálového cukru predávať nedá a dnes ho kúpite aj za štyridsať centov, pritom hodnota peňazí neustále klesá.

Celkom chápem, keď takéto výmyselnosti a vylepšovania tradičných receptov robia v malej cukrárni v hypermarkete. Im ide o prachy, nie o nás. A kto poznáte niektoré domáce cukrárky, ktoré pečú na objednávku na rôzne príležitosti a poznáte aj ich recepty, si od nich radšej nič nekúpite alebo si objednáte pre seba zákusky s vlastnými surovinami. Títo ľudia to nepečú pre seba, takže ich motivácia zisku je pochopiteľná.

Ale doma? Keď naše sladké výtvory majú jesť naši najbližší? Tých chceme oklamať margarínom, vanilínom namiesto vanilky alebo cukrovou vodou namiesto medu, keď už to musí byť sladké? Čokoládovou polevou, ktorá uráža pravú čokoládu? Stačí si uvedomiť, že ak tabuľka čokolády obsahuje 50% čokolády, tak nie je problém to, že je tej čokolády málo, ale to, čo je tam namiesto nej! Podobne ako v šunke, ak je v balení 60% mäsa, tak čo je preboha ten zvyšný objem? A čo to urobí s naším telom a jeho zdravím?

Keď pripravujete Vianočnú hostinu, pripravujete ju pre svoju rodinu. A nemusí byť za každú cenu iná, ako tá minulá len preto, aby ste použili nový recept. Stačí si uvedomiť, že magazíny žijú z reklamy a prinášajú recepty z takých surovín, aké chcú zadávatelia reklamy predať. Im ide v prvom rade o vaše peniaze, nie o vaše zdravie. Vám by malo ísť predovšetkým o vašu rodinu.


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu nastálo len za 250 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup

 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.