web analytics
aug 222013
 

Pravdepodobne sa vám to tiež stalo. V supermarkete ste si vybrali košíček marhúľ v domnení, že ide o čerstvé ovocie. Uložili ste ho do špajze s tým, že marhule spracujete zajtra alebo pozajtra. Lenže aké bolo vaše sklamanie, keď ste po nich po dvoch či troch dňoch siahli a mäkké zhnité ovocie skončilo miesto v knedličkoch v odpadkovom koši.


Pozor na veľké zľavy

Na čo si dávať pozor pri výbere ovocia v supermarkete, aby sme si vybrali len skutočne čerstvé? Predovšetkým je potrebné byť obozretný pri veľkých zľavách. Väčšinou ide o tovar, ktorý potrebujú reťazce rýchlo predať, pretože by im počas krátkej doby zhnilo. Vysvetlíme si to na príklade. Akcia zľava inzeruje krabičku malín napríklad za 1 euro (pre porovnanie na farmárskom trhu rovnako veľkú zoženiete za 2 eurá). Väčšinou si poviete: „Kúpim to, jednu dve maliny vyhodím a zvyšok zjem.“

Maliny za 300 korún kilo

Keď ale maliny prinesiete domov, zistíte, že zhnitá je síce jedna, ale ušpinené a nakazené sú od nej všetky okolo. Nakoniec z celého košíčka použijete sotva desať malín, zvyšok vyhodíte. Takže oné maliny, ktoré boli za „púhe“ 1 euro vás stoja v prepočte trebárs za 10 euro kilo. Že je to príšerne drahé? Skutočne nie sme tak bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci.

Zisk z polozhnitého ovocia

Do ceny ovocia sa započítava veľa položiek. Práca človeka, ktorý ho zbiera, cena za chemické ošetrenie, balenie a doprava. Akonáhle si toto všetko uvedomíme, pochopíme, že košíček malín jednoducho nemôže stať spomínané 1 euro, pretože by na ňom všetci prerábali. Z toho vyplýva, že nákupný reťazec niekde zohnal lacnú dodávku ovocia, ktorého sa potrebuje rýchlo zbaviť, aby sa mu nepokazilo. Ovocie, ktoré by v zahraničí nikto nekúpil, u nás reťazec bez problémov predá a ešte má z predaja zisk.

Vyberajte najskôr očami

Dajte si pozor aj na skladovanie. Ideálne by malo ovocia byť skladované v tme a v chlade, čo sa bohužiaľ u nás nedeje. Správna teplota počas transportu a následné dodávky do obchodov sa bohužiaľ často nedodržiava, pre supermarkety to totiž znamená finančnú záťaž navyše v podobe vyšších nákladov na chladenie. Problém je aj mechanické poškodenie ovocia počas dopravy do obchodu. Vo výsledku ale potom zle skladované a poškodené ovocie skôr hnije. Spôsob skladovania a poškodenie ovocia počas prepravy bohužiaľ neovplyvníme, ale čo ovplyvniť môžeme je ich výber v obchode. Na regále vyberajte najskôr očami, až potom rukami. Častým nešvárom u nás bohužiaľ je, že sa každý hromadou ovocia najskôr dôkladne prehrabe, aby si nakoniec nekúpil vôbec nič.

Pri nákupe ovocia skrátka nezabudnite na to, že každá kvalita má svoju cenu. Nákupom lacného, ​​ale nekvalitného tovaru nakoniec neušetríte vôbec nič, naopak prerobíte.



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)