web analytics
jan 182015
 

Patríte tiež medzi kancelárske krysy, ktoré vo svojom zamestnaní neustále len sedia pred klávesnicou a monitorom počítača? Ak áno, pravdepodobne tiež bohužiaľ utešene priberáte. Máte chuť vyhlásiť pribúdajúcim kilogramom boj, postaviť sa im a zabrániť tomu, aby sa vám bruchu, stehnách a zadku usadzovali aj naďalej tukové vankúše? Poradíme vám, ako to.
 
 


Nebezpečné zdravotné riziká

Bolesti hlavy a chrbta, zvýšená hladina cholesterolu, to sú typické príznaky, ktorými ako obyvatelia kancelárií obvykle trpíte. Zdravotné následky posedávania za monitorom na seba nenechajú dlho čakať a môžu udrieť s patričnou silou a byť ako sa patrí nepríjemné. Rastú riziká vzniku cukrovky, infarktu, cievnej mozgovej príhody. Určite nechcete skončiť v nemocnici s niektorou zo spomínaných komplikácií. Je preto najvyšší čas začať s tým niečo robiť.

pesi

Základom je kvalitné sedenie

1. Snažte sa predchádzať problémom s chrbticou. Veľká časť problémov vzniká kvôli nevhodnému sedeniu. Keď už musíte celý deň sedieť, snažte sa aspoň vybrať si kvalitnú anatomicky tvarovanú stoličku, na ktorej sa vám bude sedieť pohodlne a zdravo a nebudete sa hrbiť. Vyhovujúca kvalitná stolička môže mať veľmi pozitívny vplyv na ústup bolestí chrbtice, a to ako bedrovej, tak aj krčnej.

lopta

Aj v pracovnej dobe sa dá cvičiť

2. Pokúste sa aspoň máličko každý deň cvičiť. Schovajte si do šuplíka mäkké loptičky. Keď si ich občas dáte medzi bedrá a stoličku a budete sa ich snažiť v tejto polohe udržať, je to dobrý telocvik, ktorý zaistí rovné sedenie. Hodí sa aj nafúknutá gymnastická lopta, ak na ňu máte napríklad pod stolom miesto. Raz denne si ju vyberte a sadnite si na ňu. Pretiahnete sa, uvoľníte stuhnuté svaly. Malé mäkké loptičky využite aj k posilňovaniu rúk, ktoré sú unavené a natiahnuté z písania do klávesnice počítača.

yoga

Chodievajte pešo a nebojte sa schodov

3. Choďte pešo, ak je to aspoň trochu možné. Vystúpte z autobusu či električky o zastávku skôr a doprajte si krátku rannú prechádzku do práce. Ak môžete, chodievajte pešo celú cestu. Príjemná ranná prechádzka na čerstvom vzduchu vám umožní zrovnať si myšlienky, rozptýliť sa, uvoľniť. Budete oveľa lepšie naštartovaní do práce a to sa prejaví aj na vašom výkone. Nevyhýbajte sa v budove, kde je vaše pracovisko, schodom. Zabudnite na výťah a choďte pešo. Ak vám zostane energia, môžete dokonca vystúpať do schodov svižne. Trochu sa zadýchate, ale v kancelárii si zase oddýchnete. A svižnou chôdzou do schodov prospejete svojmu srdcu a cievam.

swimming

Športom k štíhlosti aj odbúraniu stresu

4. Ak vám to časová zaneprázdnenosť dovolí, doprajte si aspoň raz týždenne nejakú športovú aktivitu podľa vlastnej chuti a uváženia. Ako prevencia proti problémom s chrbtom sa odporúča hlavne plávanie, ktoré uvoľňuje svaly a pôsobí veľmi príjemne na celkovú relaxáciu zo stresov. Proti pracovnému vypätiu je vhodná tiež joga, ktorá vás naučí relaxovať, meditovať, pracovať s dychom. Príjemným pretiahnutím je pre ženy obľúbená zumba, aerobik, pilates alebo iné druhy cvičení. Okrem príjemného pretiahnutia a posilnenia celého tela je u tohto druhu cvičení dôležitá aj spolupatričnosť, partia žien, s ktorou preberú najnovšie klebety a problémy a tým sa tiež odreagujú od stresov. Občas si môžete s kamarátkami vyjsť do okolia na bicykli.

cyklistka

Sladkosti vymeňte za ovocie

5. V žiadnom prípade nepodceňujte stravu. Kancelárska práca je bohužiaľ taká, že veľa času trávite v sede, pritom máte v šuplíku zvyčajne nejakú zásobu sušienok alebo iných maškŕt, ktoré máte tendenciu neustále počas pracovnej doby ujedať. Nahraďte sušienky aspoň müsli tyčinkami alebo sušeným ovocím, dajte si na dopoludňajšiu desiatu zdravé ovocie, napríklad jablko alebo pomaranč. Popoludní už sa vyhnite sladkostiam, ktoré znamenajú prísun sacharidov a zvyšovanie hladiny krvného cukru. Nahraďte ich bielkovinami. Večer dajte opäť prednosť bielkovinám, zaraďujte zeleninu obsahujúcu veľa vlákniny.


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu nastálo len za 350 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup


 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.