web analytics
jún 272017
 

Ste unavení? Trpíte chronickými zdravotnými ťažkosťami? Pravdepodobne ste intoxikovaní. Každý deň nechtiac prijímate veľa viac či menej nebezpečných jedov. Aby vám tieto látky neničili zdravie, je dobré venovať pozornosť pravidelnej detoxikácii vášho organizmu.


Prekyslenie nahráva chorobám

Ak očistu organizmu zanedbáte, vaše telo sa stane smetiskom. Budete trpieť nevyváženou a nezdravou stravou, ktorej dôsledky pocítite na svojom zdravotnom stave v podobe zvýšenej hladiny cholesterolu a krvného cukru. Nezdravá strava je motorom pre tvorbu kyslého prostredia vo vašom tele. Takéto prostredie nahráva vzniku rôznych chorôb. Preto pamätajte na pravidelné odkyslenie.

Ako vykonávať očistu?


Predovšetkým nezanedbávajte pitný režim. Pite najlepšie čistú neperlivú vodu, ktorá pomáha z tela odplavovať škodlivé látky. Mali by ste vypiť 2-3 litre tekutín denne, a to postupne v priebehu celého dňa. Nepite nárazovo, tým môžete uškodiť obličkám. Začnite pohárom vlažnej vody ráno pred raňajkami. Uvidíte, že vám prečistí trávenie a budete sa dobre vyprázdňovať. Potom si ešte pred raňajkami dajte pohár ovocnej šťavy, ktorá ešte viac povzbudí žalúdok a črevá.

Jedzte zásadotvornú zeleninu

Aby ste zabránili prekysleniu organizmu, zaraďujte do jedálnička zásadotvorné látky. Medzi ne patrí predovšetkým zelenina. Jedzte ju najlepšie surovú, prípadne varenú či dusenú. Pre detoxikáciu je výborná napríklad červená repa, ktorá obsahuje antokyány so silnou antioxidačnou schopnosťou. Tie bojujú proti voľným radikálom vyskytujúcim sa v kyslom prostredí. Podobné schopnosti má aj listová zelenina obsahujúca veľa chlorofylu, teda napríklad špenát či kel. Tiež ovocie pomáha čistiť organizmus, jedzte ho najlepšie surové. Vynikajúce sú aj čerstvo vylisované ovocné šťavy. Vhodným doplnením očistného jedálnička sa môže stať aj občasné zaradenie jednodenného pôstu.

zdravé raňajky

Ponúkame vám 7 spôsobov, ako s únavou bojovať:

Cítite sa unavení? Únava môže mať najrôznejšie príčiny, napríklad stres, poruchy spánku, ale aj nevhodný stravovací režim. Akonáhle zo svojho života odstránite tieto príčiny, ako mávnutím prútika budete mať oveľa viac energie. Akým spôsobom môžete pracovať na odbúraní vyššie uvedených problémov? Ako s únavou úspešne bojovať?

1. Venujte pozor zloženiu svojej stravy. Odstráňte z jedálnička ťažké, tučné a príliš sladké jedlá. Sacharidy alebo tuky vám dodajú energiu iba krátkodobo. Jedine dlhodobý režim správneho zdravého stravovania zaistí, že vám nebude kolísať hladina krvného cukru. Jej stabilita potom prispeje k vašej vyrovnanosti. Nebudete trpieť pocitmi hladu.

2. Nezabúdajte na pravidelnosť v jedle. Zjedzte niečo malé každé tri hodiny, aj keby to malo byť len ovocie. Aj to vám dodá potrebnú energiu.

3. Pravidelne sa hýbte. Nie je nutné drieť v posilňovni, stačí, keď si dáte každý deň krátku prechádzku na čerstvom vzduchu. Okysličíte si mozog a pretiahnete svaly. Ešte lepšie je, keď sa pravidelne venujete nejakému športu. Adrenalín zo športového zážitku vám dodá potrebnú energiu.

4. Ak máte nadváhu, snažte sa schudnúť. Ak musíte nosiť niekoľko kilogramov navyše, budete oveľa unavenejší. Nadváha prináša zvýšenú záťaž pre srdce. Aj tu opäť pomôže úprava stravovania a pohyb. Akonáhle budete o pár kilogramov ľahší, uvidíte, že sa to prejaví aj na vašom životnom eláne.

5. Vstávajte a choďte spať vždy v rovnakom čase. Vaše telo si na tento spací režim zvykne. Budete potom odpočinutejší. Spite minimálne 6, ešte lepšie 7-8 hodín. Vyvarujte sa pospávaniu počas dňa, ktoré narušuje váš spánkový rytmus. K lepšiemu spánku pomáha tiež kúpeľ alebo sprcha krátko pred spaním.

6. Stres zasahuje do našich životov. Venujte sa preto rôznym relaxačným aktivitám, aby ste sa uvoľnili od stresovej záťaže. Niekto relaxuje cvičením, iný sledovaním TV, prechádzkou, počúvaním hudby, posedením s priateľmi. Vyberte si relaxáciu, ktorá vám pomáha, a zaraďujte ju do svojho programu najlepšie každý deň.

7. Vynechajte alkohol a obmedzte kofeín. Popíjanie alkoholu narúša kvalitu spánku. Ideálnym bojovníkom proti únave je čistá pitná voda, alebo bylinkové čaje.



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)