web analytics
jún 172015
 

Máte dojem, že stále priberáte ďalšie a ďalšie kilogramy, ale pritom váš príjem potravín tomu nezodpovedá? Nemožno vylúčiť, že určitý diel viny za to nesie aj vaše povolanie. Niektoré zamestnania sú totiž z hľadiska priberania kilogramov rizikovejšie ako iné.


Sedaví zamestnanci sa musia mať na pozore

Veľké riziká prinášajú predovšetkým zamestnanie sedavé, teda všetky kancelárske a administratívne práce. Na vine je minimum pohybu, všadeprítomný stres, nepravidelná strava: ruku na srdce, koľkokrát po vás niečo šéf chcel okolo poludnia a vy ste sa potom zabudli naobedovať? Preto IT špecialisti, zamestnanci administratívy, marketingu, úradníci, sudcovia, právnici, ľudia z vydavateľskej sféry, skrátka všetci, ktorí väčšinu pracovného času presedia, by mali byť veľmi opatrní a dávať si na váhové prírastky pozor. Ako na to?

Chodievajte pešo a chystajte si desiaty

Ak máte v budove výťah, nepoužívajte ho a choďte pešo po schodoch. Snažte sa aspoň časť cesty do práce ísť pešo. Vystúpte z autobusu trebárs o stanicu skôr. Tiež cestou z práce sa s nákupom kúsok prejdite. Nájdite si aspoň raz týždenne čas na nejaké športové vyžitie. Choďte si do bazéna zaplávať, zajazdite si na bicykli, posilňujte. Cez víkend skúste nejakú túru alebo sa trebárs trochu zapotiť pri práci na záhrade. Počas celého týždňa si dávajte pozor na stravu. Pripravujte si každý večer desiatu do práce na ďalší deň. Najlepšie je ovocie a zelenina, respektíve na dopoludnie môžu byť sacharidy (ovocie), na popoludnie potom už vláknina a bielkoviny, teda napríklad jogurt a zelenina. Najväčším kameňom úrazu sú kancelárske šuplíky plné dobrôt. Nahraďte sušienky a čokoládu v nich napríklad nesolenými orieškami, sušeným ovocím, müsli tyčinkami. Je to oveľa zdravšie maškrtenie. Namiesto kávy a sladkých limonád a džúsov popíjajte vlažnú vodu a čaj. Prichystajte si vždy večer doma krabičku s obedom na ďalší deň. Padnú tak výhovorky, že nemáte čas jesť, pretože tá štvrťhodinka, za ktorú nachystané jedlo zjete, už vás nezabije. Zmieňované opatrenia vás síce od naberania kíl úplne nezachránia, ale môžu pomôcť si predsa len váhu trochu držať.

Práca na smeny dáva zabrať

Podobne ohrozenou kategóriou ako sedaví zamestnanci sú tí, ktorí pracujú na smeny. Prekvapivo aj v takých prevádzkach, kde sa zdanlivo nabehajú celkom veľa, napríklad skladníci. Síce sú veľa v pohybe, ale bohužiaľ ide väčšinou o pohyb jednostranný, ktorý namáha len určité svalové partie. Navyše problém tu nie je v nedostatku pohybu, ale v nepravidelnosti stravy. Až v závese potom môže stáť už spomínaný stres alebo tiež menej pohybu. Vďaka smenám si úplne prevrátime biologický rytmus a telo má potom veľký problém si na takéto podmienky zvyknúť. Napriek tomu aj v tomto prípade poznáme cestu, ako sa pokúsiť váhové prírastky spôsobené nepravidelnou stravou minimalizovať.

Jedzte najdlhšie po 3 hodinách

Predovšetkým ide o to, že počas popoludňajších i nočných smien nesmiete hladovať. Ak máte sedavé zamestnanie spojené so smenami, je to tým horšie. Je nevyhnutné sa v takom prípade naučiť nachystať si malé porcie, ktoré budete jesť najdlhšie po 3 hodinách. Také jedlá približne svojím množstvom zodpovedajú desiate. Ideálne sú ľahšie a dobre stráviteľné jedlá, ktorá organizmus príliš nezaťažia. Ak prichádzate ráno zo smeny, následné raňajky by mali byť tiež ľahké, zložené zo sacharidov a bielkovín. Ideálne je ísť spať zhruba 2 hodiny po raňajkách. Aj v nepravidelnosti sa dá vytvoriť systém určitej pravidelnosti. Keď sa o ôsmej ráno po nočnej naraňajkujete, potom okolo desiatej pôjdete spať, zobudíte sa popoludní a znovu zjete nejaké ľahké jedlo. Postupne telo navyknete na tento režim a tým riziká priberanie trochu obmedzíte.



  Jeden komentár na “Priberanie kilogramov: S ktorými profesiami sú spojené riziká?”

  1. Firefox 38.0 Firefox 38.0 Windows 7 x64 Edition Windows 7 x64 Edition

    Ja osobne všetky kuchárky ktoré poznám tak každá je rok čo rok pribratejšia a pribratejšia. Pre ženy to nie je práve dobré zamestnanie pracovať denno denne s obrovským množstvom jedla 😀

 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.