web analytics
okt 212014
 

Chcete maškrtiť a pritom mať pocit, že robíte niečo užitočné pre svoje zdravie? Hoci to možno na prvý pohľad vyzerá ako nepredstaviteľné, maškrtenie ide so zdravou výživou celkom dobre dohromady. Môžete totiž maškrtiť zdravo. Ide to veľmi jednoducho. Stačí sušienky a chipsy nahradiť semienkami.
 

 



Ako si zamaškrtiť a nezhřešit?

Dôležité je, aby ste jedli predovšetkým rozmanitú, vyváženú a pestrú stravu. Jedine tak dostane vaše telo všetky potrebné látky, aby mohlo správne fungovať. Je logické, že občas dostanete na niečo chuť. Môže to byť signálom toho, že vášmu telu niečo chýba. Často sa tiež stáva, že vás proste prepadne chuť na sladké. Radi by ste si niečo dobré dali, ale pritom vlastne nemáte hlad. Typické je to potrebné pre ľudí, ktorí majú sedavé zamestnanie a väčšinu času trávia v kancelárii. Logicky potom siahnu do šuplíka, a ak tam niečo nájdu, maškrtia. Je logické, že sa takéto maškrtenie veľmi skoro podpíše na vašej štíhlej línii, zvlášť v prípade, že máte málo pohybu. Existuje jedna cesta, ako si trochu zamaškrtiť, a pritom nemať pocit, že ste zhrešili. Hlavne je ale dôležité, že nebudete priberať. Ako teda maškrtiť bez toho by to nebolo vidieť na vašej postave?

slnecnica

Zdraviu prospešné nenasýtené kyseliny

Doplňte svoj jedálniček o semienka. Obsahujú veľa látok, ktoré sú pre váš organizmus veľmi dôležité. Určitou nevýhodou je, že semienka obsahujú veľa tuku. Však nepredpokladáme, že by ste semienka jedli po kilogramoch, v tomto prípade ide skôr o drobné uzobávanie. Navyše, v tomto prípade ide o tuky zdravé, teda polynenasýtené mastné kyseliny. Predovšetkým výživovými poradcami veľmi obľúbené omega 3 a omega 6 nenasýtené mastné kyseliny. Obe tieto kyseliny sú pre organizmus dôležité, pretože pozitívne ovplyvňujú hladinu cholesterolu. Dokážu ho veľmi účinne znižovať, a preto vám jednoznačne prospievajú.

sezam

Vitamíny pre vašu duševnú pohodu

Okrem toho v semienkach nájdete rad minerálnych látok, ktoré kladne ovplyvňujú vašu pokožku i pleť. Nechýbajú v nich ani vitamíny. Ide predovšetkým o tie z radu skupiny B. Tie majú nezanedbateľný vplyv na vašu duševnú pohodu. Pomôžu vám bojovať so stresovými situáciami a podporia vašu dobrú náladu. Sami preto vidíte, že ide skutočne o výborné maškrtenie do kancelárie, kde dnes a denne zažívate rôzne stresové situácie. Radšej než po sušienkach alebo čokoláde preto siahnite po sáčku so semienkami. Uvidíte, že sa vám to vyplatí. Ďalšou súčasťou semienok je veľké množstvo vlákniny. Vďaka nej budete predchádzať zápche. Však slúžia aj ako prevencia rakoviny črevného traktu. Vláknina vám dokonale vyčistí trávenie od zvyškov. Poslednou dôležitou zložkou semienok sú takzvané fytonutrienty. Ide napríklad o antioxidanty, fytoestrogény, flavonoidy. Aj tieto látky sú zdatnými bojovníkmi proti civilizačným chorobám.

jadra

Aké druhy semienok si môžete dopriať? V slnečnicových semienkach nájdete vitamín E a B1, selén, horčík, omega 6 mastné kyseliny. Spomaľujú starnutie, pôsobia dobre na nervy, na krvný tlak, znižujú hladinu cholesterolu. Tekvicové semienka obsahujú vitamíny A, D, B1, B2, B6 a E, minerálne látky ako selén, draslík, horčík, ale aj železo, meď alebo mangán a fosfor. Pomáhajú s liečbou močových ciest a prostaty, majú vplyv na stav kože a vlasov, stabilizujú hladinu cukru v krvi. Sezamové semienka ponúkajú opäť kokteil vitamínov, ďalej karotén, vápnik, horčík alebo zinok. Prospievajú očiam, slizniciam, nechtom a vlasom, pôsobia na zuby, kosti i chrupavky, vitamíny radu B v nich prospievajú nervom. Odporúčajú sa tehotným a dojčiacim. Poslednou dôležitou skupinou sú ľanové semienka doslova nadupané alfa linoleovou kyselinou a omega 3 nenasýtenými kyselinami a fytoestrogénmi. Slúžia na prevenciu srdcovo-cievnych ochorení, rakoviny, cukrovky alebo pečeňových chorôb. Skrátka jesť semienka sa oplatí.


 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)