web analytics
mar 282017
 

Získať štíhlu postavu nie je vždy jednoduché. Veľakrát nestačí len cvičiť v posilňovni a snažiť sa strážiť obsah jedálnička a spôsob stravovania. Niektorí z vás majú rôzne zlozvyky, ktoré im snahu docieliť optimálnu vyšportovanú postavu kazí. Existujú rôzne triky, ako si s nimi poradiť.


Zubná pasta a žuvačky obmedzujú chuť do jedla

Mávate na niečo chuť ešte po hlavnom jedle, jednoducho vás ľudovo povedané berie chuť na sladké? Majte vždy po ruke zubnú kefku s pastou a vyčistite si hneď po jedle zuby. Zubné pasty s obsahom pepermintu tlmia chuť do jedla. Tiež si väčšinou dobre rozmyslíte, či si chcete chrup čistiť ešte raz. Výborným receptom ako obmedziť maškrtenie je častejšie čistenie zubov. Časom vás potom túžba po maškrtách opustí sama. Podobný efekt má aj žuvanie žuvačiek. Ak dostanete na chuť na niečo nezdravé, jednoducho siahnite do vrecka pre mentolovú žuvačku. Nervové vlákna vyšlú signál, že niečo jete a ľahšie ošialite svoj žalúdok.

zelenina

Voda a zelenina zaplnia žalúdok

Prepcháte sa niekedy, a pritom ani neviete ako? Vypite pred jedlom pohár vody, čiastočne zaplníte žalúdok a neskonzumujeme toľko potravy. Dopĺňajte si jedlo zeleninovou oblohou a šalátami. Opäť toho nezjete toľko. Pre hromady zeleniny vám jednoducho na ďalšie jedlo nezostane priestor. Keď už maškrtiť, voľte zdravé varianty. Máte radi niečo malé slaného k televízii? Zabudnite na kalorickú bombu v podobe smažených zemiakových čipsov. Nastrúhajte si plátky mrkvy, petržlenu, zeleru. Postriekajte ich jemnou hmlou z olivového oleja a mierne opečte v rúre. Máte chuťovky s použitím zdravého tuku.

Soľ nahraďte bylinkami

Veľa solíte? Obmedzte solenie. Aby vám pokrmy s minimom soli nepripadali bez chuti, pridávajte do pokrmov bylinky. Vďaka výraznejšej chuti nezjete tiež toľko jedla a navyše podporíte trávenie. Jete často v zhone, doslova do seba pokrm nahádžete? Vyhraďte si vždy chvíľu na jedlo, kedy vás nesmie nič rušiť.

Pri zlej strave dochádza k prekysleniu

Nadváha je často spojená aj s prekyslením, pretože konzumujete veľa nezdravých potravín, v ktorých nájdete obrovské percento potravín s vysokým obsahom živočíšnych tukov, ale tiež sacharidov, predovšetkým jednoduchých cukrov. Rovnako tak mnohí z nás konzumujú veľa konzervovaných potravín, instantných jedál alebo polotovarov. Všetky tieto potraviny obsahujú veľa soli, ale aj rad chemických prídavných látok ako sú dochucovadlá, farbiace látky. Škodliviny sa v tele usadzujú, aj keď nechceme. Ak je v tele týchto látok prebytok, tvoria voľné radikály, ktoré môžu napomáhať vzniku rôznych chorôb vrátane rakoviny. A tiež nemálo prispievajú k rastu kilogramov.

miska zeleniny

Šťava ako všestranný liek

Preto je dôležité pamätať u ľudského tela tiež na patričnú očistu. Ak zanedbáte pravidelné upratovanie, môže sa vám to vypomstiť. Skrátka nikdy nezabúdajte na odľahčenie stravy. Rôzne detoxikačné kúry môžu pomôcť odplaviť zásoby škodlivín a schudnúť. Ako na to? Jednou z potravín, ktorá účinne pomáha prirodzenej očiste tela, je citrón. Doprajte si občas pohárik vlažnej vody s pár kvapkami koncentrovanej citrónovej šťavy. Pozor ale, vytlačenú z čerstvého plodu, žiadne kupované chemické koncentráty. Citrón je v ľudskom tele antioxidantom, ktorý môže viazať voľné radikály a tým vám pomáha zostať zdravý. Navyše je vďaka obsahu vitamínu C vynikajúcim pomocníkom ľudskej imunity. Uľahčuje život alergikom, pretože znižuje hladinu histamínu zodpovedného za slzenie očí či upchávanie nosa. Zmenšuje riziká srdcovo-cievnych chorôb, pôsobí ako pufer, odkysľuje organizmus. Môžete začať deň už po ránu trochou vody s citrón. Pomôže vám a v lete aj osvieži. Navyše citrusy všeobecne pomáhajú spaľovaniu tukov.



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)