web analytics
jún 212017
 

Trápi vás nadváha alebo by ste radi trochu schudli? Potrebujete k tomu tri veci. Správnu životosprávu, dostatok pohybu a kontrolu, či sa všetko mení k lepšiemu. S tou životosprávou to nie je také jednoduché, pretože nám v zmene k lepšiemu bráni kopa faktorov (čítaj výhovoriek), s pohybom to tiež nebýva najslávnejšie, lebo sa večne niekam ponáhľame (autom, výťahom…). A najjednoduchšie je si kúpiť váhu, aby sme denne mohli pozorovať výsledky nášho snaženia.




Väčšina ľudí začína chudnutie práve kúpou váhy. Je to ľahké, nemusíte pre to nič urobiť, len zájsť autom do predajne, tam si váhu vybrať a zaplatiť. Keby ste pre ňu aspoň išli pešo…

Nedávno som si vypočul ponosy jednej pani, ako ťažké je schudnúť. Dokonca si kúpila aj osobnú váhu, ktorá váži na gramy, aby bolo vidno, či chudne a koľko. Bolo mi jej ľúto. Ďalšia v poradí, ktorá nepochopila, ako to funguje a pravdepodobne ďalšia v poradí, ktorá to vzdá po pár dňoch, lebo „to nefunguje“.

Ak nenápadné priberanie trvalo roky, ako môžete chcieť, aby chudnutie trvalo pár dní? Odbúranie tuku vyžaduje istý čas. A vyžaduje aj trvalú zmenu stravovacích návykov. Ako by mohol fungovať obvyklý systém, pri ktorom roky jete blafy, roky priberáte, potom si na tri týždne dáte nejakú bláznivú diétu, pri ktorej schudnete zväčša hladovaním a potom sa znova vrátite k predošlým zvyklostiam vo varení a jedení a už nepriberiete? Rozmýšľali ste nad tým vôbec?

váha

Rovnako treba zapojiť rozum pri tom vážení. Ak ste včera začali chudnúť, ako môžete očakávať zajtra úspech? To ešte pár dní či skôr týždňov potrvá. A že dnes váha ukazuje o 14 gramov menej, ako včera? Včera ste sa vážili pred tým, než ste šli na potrebu alebo po tom? Dnes ste vypili rovnaké množstvo vody, ako včera? A koľko tej vody ste vypotili? Osolili ste si polievku o trochu viac a tá soľ zadržala v tele viacej vody?

Pri úsilí chudnúť nie je dôležité vážiť sa každý deň a každý deň mať o pár gramov menej, ako včera. Pri trvalom úsilí o úpravu hmotnosti je dôležitý trend, zmena badateľná každý týždeň či skôr každých desať dní. Ba dokonca môžete na prechodnú dobu aj pribrať! To je vtedy, keď zmeníte jedálníček, pridáte šport a telo začne naberať svalovú hmotu, ale ešte nestačilo dostatočne rýchlo odbúravať tuky. Pretože zaužívaný nezmysel, že sa tuky menia na svaly, neplatí. Tuky sa ako jeden druh tkaniva postupne strácajú, zatiaľ čo svalová hmota, ako iný druh tkaniva, sa zväčšuje. A vy prechodne priberiete. Získavate lepší pomer medzi tukmi a svalmi, máte lepšiu kondíciu, lepšie sa vám chodí aj dýcha, ale ste na pár dní pribrali. Len s lepším pomerom tkanív vo vašom tele. Podľa osobnej váhy vážiacej na gramy by ste vyhodnotili neúspech. Nesprávny úsudok.

Váha je to posledné, čo by ste pri vašom úsilí o zdravšie a menej vážiace telo mali meniť. Kľudne si nechajte tú starú. Vážiť sa vám stačí každý týždeň. Oveľa dôležitejšie je postupne odstrániť z jedla potraviny, ktoré vám priberanie spôsobujú a trvale zmeniť vaše stravovacie návyky.


 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)