web analytics
júl 102016
 

Nie sme tak bohatí, aby sme si mohli kupovať lacné veci, hovorí jedno príslovie a má úplnú pravdu. Tentoraz sa zameriame na zľavy v supermarketoch. Nebudeme ale preberať zmysel oných povestných tovarov typu jablká v akcii. Zameriame sa dnes na stále zľavové programy, klubové karty. Čo nám naše supermarkety ponúkajú a môžeme pomocou týchto programov skutočne ušetriť?


Akcie pre podporu predaja

Prevažná väčšina supermarketov sa síce možno navonok tvári, akoby vernostné programy v skutočnosti k svojim ziskom vôbec nepotrebovali, ale v skutočnosti sa veľmi snažia ich udržiavať a podporovať. Často usporadúvajú rôzne marketingové akcie, ktoré majú podporiť predaj a klient tak za svoju útratu má šancu získať nejakú odmenu. Akcie zvyčajne prebiehajú tým štýlom, že klient dostane kartičku a na ňu lepí známky obdržané za každý nákup. Akonáhle ich nazbiera určitý počet, má nárok na určitú odmenu, avšak aj tak si za ňu musí priplatiť.

Predražené zľavy

Takže napríklad za 15 nazbieraných bodov (zvyčajne 1 bod znamená 1 €, takže sa bavíme o tom, že sme za nákupy zaplatili 15 €) máte s vernostnou kartou šancu získať napríklad sadu tanierov, s tým, že si doplatíte napríklad ešte 10 €. Ide napospol o zľavu na taniere, ktorá rozhodne nie je lacná. V reáli potom vlastne zaplatíte 25 eur, pretože musíte získať oných 15 bodov, aby ste mohli sadu zakúpiť s onou inzerovanou zľavou, teda za „púhych“ 10 eur. Dosť žien a detí sa potom na podobné akcie nachytá bez ohľadu na to, či odmenou je nejaká hodnotná vec, alebo nie. Pravda je, že riad aj iné veci získané týmto spôsobom rozhodne nie sú lacné. Pre mnoho ľudí nemajú tieto akcie žiadny zmysel, a je jasné, že obchodom ide hlavne o to, aby zvýšili svoje zisky.

Kedy majú karty zmysel?


Ovšem vynechajme podobné zľavové akcie a zamerajme sa iba na vernostné karty ako také. Majú nejaký zmysel? Respektíve poskytujú zákazníkom nejaký úžitok? A ak áno aký? Zľavové karty majú zmysel v momente, keď po ich predložení dostanete nejaký tovar so zľavou proti normálnemu predaju. Oplatí sa mať kartu napríklad v prípade, že za veľké balenie pracieho prostriedku, ktoré normálne stoja 10 €, zaplatíte napríklad len 7 eur. V tomto prípade sa karta oplatí. Vaša úspora činí 3 eurá. Rovnako tak sa oplatí v prípade, že dostanete priamo zľavy na niečo, čo pravidelne kupujete.

Ako sú na tom ďalšie reťazce?


Niektore reťazce vernostné karty nemajú. Vsádzajú skôr na v úvode popísané krátkodobé akcie, kedy sa zbierajú body a lepia do letáčiku a potom môžete za určitý počet bodov a doplatok získať nejaký tovar lacnejšie. Teda mať kartu má zmysel, krátkodobé marketingové akcie ale spotrebiteľovi neprinesú nič.



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)