web analytics
dec 302019
 

Čas sviatočný je čas pokušenia. Sladkosti a zákusky na nás útočia zo všetkých strán a kto nevie odolať, snaží sa nájsť aspoň vhodné výhovorky. Jednou z nich je tiež fáma, že ak jeme zákusky postupne celý deň, nie naraz, tak nepriberieme. Alebo že javorový sirup je zdravší, ako biely cukor rafinovaný z repy. Naozaj?



V tieto dni bývajú stoly plné, ako keby po sviatkoch mal končiť svet, alebo aspoň obchodné reťazce. Ako keby sme už nikdy nemali mať možnosť nakupovať potraviny. A okrem šalátov podľa rôznych receptov a iných pochúťok stolom kraľujú zákusky. Základom je cukor a u mnohých ich „zdravý základ“ dopĺňajú stužené tuky, často označované eufeministicky ako pokrmové tuky. Mnohé gazdinky sa predháňajú, ako vylepšili recept z magazínu alebo televíznej šou.

Hovorí sa, že s jedlom rastie chuť, ale pravda je taká, že ľuďom chutí čokoľvek, v čom je dosť cukru. Alebo iného sladidla. A tak stále sa naťahujeme po zákuskoch na stole, lebo pri sladkom neexistuje záklopka, ako pri tučných mäsových jedlách, kedy nám telo jednoducho povie „dosť“. Uvedomujeme si, že sa prepchávame, ale keď je ťažké prestať, prídu na rad ospravedlňujúce výhovorky.

Čo je teda zdravšie? Ak už máme neustále chuť na sladké zákusky, máme ich zjesť naraz viacej alebo si ich konzumáciu rozložiť na celý deň „rovnomernejšie“?

Pre odpoveď je kľúčové poznanie, čo sa deje v tele po zjedení tradičných zákuskov. Dostávame do seba pšeničnú múku (nestráviteľný lepok), margarín (málokto pečie s maslom) a cukor. A práve ten spôsobí zvýšenie glykémie a snahu tela o odbúranie cukru z krvi. Keďže pri zákuskoch málokto sedí na rotopede a vo vysokých otáčkach rieši diferenciálne rovnice, spotreba cukru svalmi aj mozgom je podpriemerná a pristupuje sa k ukladaniu prebytočného cukru do tukových zásob.

A teraz si odpovedzte sami: Je lepšie priberať nárazove alebo kontinuálne?


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu nastálo len za 350 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup

 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.