tak je to na paniku. A keď to zistíte pred svitaním, krátko predtým, než máte na celý deň odcestovať, tak je to hotová hrôza. Presne túto situáciu sme zažili pred pár dňami. Maslo aj syr v chladničke mäkké, po raňajkách sme narýchlo problém zmiernili presunutím namrazených vložiek do kempingových chladničiek z mrazáku, ktorý fungoval, do chladničky.
Nadránom sa toho poriešiť veľa nedá, všetci ešte spia. Dopoludnia som „zaúkoloval“ priateľa na telefóne, a po hodine som mal v SMS kontakt na opravára chladničiek u nás doma. Okamžite som ho kontaktoval. Dozvedel som sa dve veci. Že ten deň nemá možnosť sa u nás zastaviť (ani popoludní, keď sa my vrátime) a na náš typ chladničky sa už dávno diely nedodávajú. To je „trest“ za kúpu kvalitných výrobkov, ktoré vydržia naozaj dlho 🙁
Našťastie teploty vo februári boli podobné tým, ktoré majú byť v chladničke, takže všetky naše potraviny skončili v plastových boxoch na balkóne. A na druhý deň sa u nás zastavil opravár, o ktorom sme zo záručného listu zistili, že je to človek, v ktorého predajni bola chladnička kúpená pred osemnástimi rokmi. Otvoril prístroj a po chvíli odhalil príčinu problému – nefungujúci termostat.
Nie úplne rovnaký, ale celkom podobný mal v servisnom kufríku v aute. Po pol hodine bola vadná súčiastka vymenená a chladnička opäť chladila. Skončili nám horúce chvíle uprostred februára.
Porucha chladničky bola neplánovane využitá na jej kompletnú očistu. Ale poviem vám, keď sa pokazí chladnička, nie je vám všetko jedno. Trochu vám to preorganizuje priority. V duchu už sme videli v kuchyni chladničku novú a tú starú v záhradnom dome ako potravinovú skriňu. Nateraz sa ale generačná výmena odkladá. Verím, že na pár rokov 😉
Komentáre