Pre uľahčenie práce v záhrade využívame motorový fúrik. Vozíme ním nie len materiál, ale aj náradie a veľa drobností, keď je to ďalej od domu. Tým, že námahu za nás oddrie stroj, nám zostáva viacej energie na prácu v záhrade. Ale aj tak sa vyskytla situácia, kedy Motúčko na naše úlohy nestačilo. Práca s ním bola neefektívna. Stačilo ale trocha invencie a šikovnosti a vieme Motúčkom voziť oveľa viacej nákladu, než uvažoval jeho výrobca.
Na fúriku sa dá voziť veľa druhov nákladu. A rovnako tak aj na elektrickom fúriku Motúčko. Dokonca výrobca ponúka niekoľko druhov korieb, oceľové aj plastové, ktoré sa líšia aj objemom. Najväčšia je tuším 160 litrov veľká, najmenšia 80 litrová a tá naša kovová má rovných sto litrov. Mám odskúšané, že s plnou korbou hliny alebo hnoja sa aj motor zapotí a sám by som to tlačiť po záhrade nechcel a už vôbec nie do kopca.
Iná vec je, keď bolo treba voziť slamu, seno alebo haluze odrezané z kmeňov stromov. Plná korba nákladu nič neváži, z preplnenej to všetko padá po ceste z miesta nakladania na miesto vykladania. Motúčko tak jazdí po záhrade celkom nevyužité, čo sa týka potenciálu hmotnosti nákladu a človek tým behaním hore-dolu len stráca čas.
„Keby to tak malo bočnice“, povzdychol som si raz. „Čokoľvek si človek dokáže predstaviť, dokáže aj uskutočniť.“ To bola moja druhá myšlienka. Koniec koncov, tá stála aj za kúpou našej novej záhrady. Takže hodili by sa bočnice na Motúčko, ale prečo by som mal čakať, kým to dakto vymyslí a vyrobí, keď si to môžem vymyslieť a vyrobiť sám? A hneď. Takže som si predstavil Motúčko s jednoduchými bočnicami z drevených dosák, ktoré som mal odložené v domčeku. Nasúvacie na korbu, aby som ich mohol kedykoľvek naložiť alebo zložiť a zväčšiť tak objem nákladu, ktorý Motúčko odvezie.
Chvíľku som chodil okolo Motúčka s metrom, potom som vybral dosky a latky, ktoré mi zvýšili z práce na iných veciach, pílu, akuvŕtačku a vruty. Po necelých dvoch hodinkách som mal narezané a zoskrutkované jednoduché bočnice. Hrúbka dosky je rovnaká, ako hrúbka plechovej korby (hrubšiu dosku som upravil elektrickým hoblíkom na potrebnú hrúbku), takže sa pomocou dvojice vzpier nasunú bočnice na korbu na bokoch aj vpredu. Pretože nie sú určené na vozenie sypkého nákladu, sú nad korbou asi 5 cm, tým som zvýšil efektívnu celkovú výšku korby.
Teraz keď potrebujeme voziť v záhrade seno alebo slamu, či sme vozili haluze, nasunieme drevené bočnice na oceľovú korbu Motúčka a razom máme trojnásobný objem pre náklad. Keďže ich „montáž“ je otázkou sekúnd, môžeme voziť každú chvíľu iný náklad bez nutnosti behať s poloprázdnym fúrikom alebo strácať materiál po záhrade a nemusíme mať kúpenú ďalšiu korbu a prácne ju prekladať. Navyše som zvýšené bočnice vyrobil prakticky z odpadu, teda zadarmo.
Komentáre