Kvalitné suroviny a skvelá atmosféra sú bezpochyby najdôležitejšími aspektmi každej dobrej gastroprevádzky. Avšak, jedným zo skrytých faktorov pre dosiahnutie úspechu sú obaly. Obaly majú viacero funkcií, jednou z nich je aj spokojnosť zákazníka pri objednaní tovaru. Pokiaľ nepoužívate správne obalové materiály, môže to spôsobiť nepríjemný dojem a zlú skúsenosť.
Ochrana a bezpečnosť
V prvom rade, obaly majú za úlohu chrániť jedlo počas prepravy. Správne navrhnutý obal a správne obalové materiály dokážu zabezpečiť, že jedlo ostane nepoškodené, čerstvé a podľa potreby teplé alebo studené.
Vizuálny dojem
Obal je prvá vec, ktorú zákazník vidí, keď k nemu dorazí jedlo. Vytvára tým u ľudí dojmy z reštaurácie a jej hodnoty. Pekné a pútavé obaly sa hodia aj na prestieranie na stôl, ako doplnok k celkovej prezentácií a môžu motivovať ku kúpe ďalších produktov. Predstavte si situáciu, objednáte si dezert pre seba a rodinu. Chcete pripraviť pre členov rodiny prekvapenie, no neviete ako na to. Objednáte si teda zákusky od najbližšej cukrárne, naneštastie vám ale dorazia v sáčku a v potravinárskej fólií. Zákusky teda budú popučené a ich prezentácia nesympatická, rodina teda bude z dezertu potešená, nie ale tak, ako by ste chceli. Takéto prekvapenie by ste určite nechceli, preto si nabudúce objednáte z kvalitnej cukrárne, kde používajú krabice na zákusky, ktoré sa dajú položiť na stôl a netreba s nimi navyše manipulovať. Po otvorení ostanú všetky zákusky v perfektom stave, sympatické na pohľad a hlavne budú zabalené v darčekovom obale. Akú možnosť by ste si teda vybrali?
Firemný branding a marketing
Pútavé obaly nemusia slúžiť iba ako vizuálny alebo ochranný prvok, ale aj ako reklama. Využitie obalu na umiestnenie loga a iných prvkov vizuálnej identity je skvelý nástroj k získavaniu zákazníkov. Pokiaľ majú zákazníci pozitívnu skúsenosť s kvalitou jedla, je takmer isté, že si vás zapamätajú a to hlavne kvôli informáciám na obale. Zvýšenie povedomia je najlepšia cesta k úspechu každého podniku, či už máte na starosti reštauráciu alebo multimilionový biznis.
Ekologická varianta
V dnešnej dobe sa už takmer všetci prikláňajú čoraz viac k ekologickejším riešeniam, aby sa dopad na planétu viac a viac minimalizoval. Pokiaľ ponúkate jedlo v rovnakom plastovom obale už viac ako 5 rokov, je veľká šanca, že ste stratili nemalé percento zákazníkov, ktorí by si radšej vybrali reštauráciu s ekologickou variantou. Používaním obalov z ekologických materiálov získavate nie len viac zákazníkov, zároveň sa tým prezentuje zodpovednosť voči životnému prostrediu a chránite tým aj planétu.
Obaly sú dnes už nenahraditeľnou súčasťou každej gastroprevádzky, či už ste malá cukráreň alebo najkvalitnejšia reštaurácia, bez kvalitných obalov si len ťažko udržíte svoj biznis na nohách. Od prvého dojmu až po ochranu, branding a ekologickosť, obaly hrajú kľúčovú rolu pri kvalitnom gastronomickom zážitku. Investovanie do bezpečných a pútavých obalov posilní vašu identitu a priláka viac zákazníkov, ktorí budú do vašej prevádzky chodiť pravidelnejšie, alebo si budú častejšie objednávať.
Komentáre