Boli sme pozvaní na krátku návštevu na južnú Moravu. A keďže sme tu už nejakú chvíľu neboli, do itinerára sme si naplánovali aj návštevu našich obľúbených miest. Prvá zastávka bola v kvetinárstve a hneď druhá na neskoré raňajky v súkromnej pekárni s predajničkou.
Pochutnávali sme si na kváskovom chlebe so škvarkovou pomazánkou, nič zo supermarketu ale poctivé domáce, za tým niekoľko plnených koláčov, len kávu sme si k tomu nedali, hoci tu robia aj tú veľmi dobrú, lebo nás čakala skvelá káva o pár desiatok minút po jedle. A pritom sme sa rozprávali s majiteľkou, o rôznych veciach, ale aj o zdravom jedle, záhrade, a vplyve potravín na zdravie.
„Maslo nebude“ – zahlásila uprostred toho rozhovoru. Maslo vraj berú priamo z Holandska, bez priekupníkov, lebo ho spotrebujú pri pečení veľké množstvo. A ich dodávateľ im avizoval, že majú počítať s nedostatkom masla. Na Slovensku sa ešte „maslová kríza“ v médiach nespomínala, ale táto pani vedela, že bude zle. V Holandsku vraj vo veľkom vybíjajú stáda kráv, to ale pre nás nie je žiadna novinka, to sme z médií zaregistrovali už dávno. Najskôr nezmysly s dusíkovou stopou, potom uvoľnenie miesta pre výstavbu „utečeneckých“ táborov, ako na potvoru na súkromných pozemkoch farmárov, chovajúcich kravy, do toho kriminalizácia prdenia metánu kravami a nasledujúce progresivistické bláboly.
Maslo prospieva zdraviu ľudí a keď sa ho nechcú vzdať ani pod masívnou reklamou stužených margarínov, musia pritvrdiť, a zlikvidujú producentov masla. A ako už býva zvykom, „cestou“ k nedostatku si zvýšenou cenou spotrebitelia zaplatia svoju „likvidáciu“, keď nakoniec aj tak prejdú k margarínom.
Za seba môžem povedať, že kým bude maslo dostupné, budeme ho používať, margaríny nechceme, už dávno. Na chlieb sa dajú použiť aj tvarohové nátierky, rozhodne však nie tavený syr, veď vieme, čím je „tavený“. V každom prípade sa rozšíri okruh potravín, ktoré budeme kupovať od „svojich“ farmárov a zrejme rozšírime aj chov toho, čo sami chovať vieme. Či už pre vlastnú spotrebu alebo na výmenu.
Súčasná mediálna kampaň o drahom masle, lebo idú Vianoce, je len pokus dočasne odpútať pozornosť od ďalšieho stupňa skladačky GreenDealu. Podstata problému je niekde inde a nedostatok masla nie je problém, nedostatok masla je cieľ.
Komentáre