web analytics
máj 092012
 

Za ideálnych okolností je pomer kyselín a zásad v našom tele v rovnováhe. Ak sa však táto rovnováha poruší, väčšinou prevážia kyseliny nad zásadami. Prečo? Lebo kyseliny si telo tvorí samo, kdežto zásady prijíma zvonka formou stravy alebo potravinových doplnkov.



Ak sa teda stane, že kyselín je v tele nadbytok, napríklad z trávenia cukrov či mäsa, musia byť zneutralizované a z tela vylúčené. Nie, že by všetky boli škodlivé, veď bez žalúdočnej kyseliny by sme nestrávili potravu, ale pokiaľ sa tvoria vo veľkom množstve, na ich neutralizáciu potrebujeme príliš veľa zásad. Zásoby týchto zásad vo forme minerálnych solí máme uložené v kostiach, zuboch či väzivách. Je preto zrejmé, že pokiaľ je telo zaplavené kyselinami, zásoby minerálov sa rýchlo míňajú a teda kosti mäknú, kazia sa zuby a podobne. Keď už aj došlo k „vychytaniu“ prebytočných kyselín, vznikli v tele zlúčeniny, ktoré je potrebné vyplaviť. Pokiaľ ale dostatočne nepijeme a nehýbeme sa, môžu sa v tele usadiť na rôznych miestach, čoho dôsledkom môžu byť vážnejšie choroby.

Iste mi dáte za pravdu, že je lepšie sa takýmto problémom vyhnúť, ako ich riešiť. Zásadotvorné potraviny sú pritom ľahko dostupné. A ešte aj chutné. S ich príjmom môžete začať hneď ráno,

pohárom teplej vody s citrónom. Citrón síce chutí kyslo, ale v tele pôsobí zásadotvorne.

Ďalší chod, moje obľúbené mandle. Treba ich nechať namočené cez noc v studenej vode, dobre sa dajú potom ošúpať. Stačí 10 mandlí denne, tak 2 mesiace, potom si môžete dať pauzu týždeň, dva a znova pokračovať. Sú to jediné orechy, ktoré pôsobia zásadotvorne. Obsahujú veľa vápnika aj horčíka, vyživujú kosti, vlasy, nechty aj zuby. Pôsobia výborne proti stresu aj na srdiečko a cievy. Môžete si ich pridať aj do pečiva či koláčov, znížia vám tak škodlivé pôsobenie cukru.

Cez deň si doprajte dostatok zeleniny, môže byť aj varená či parená. S dovozovým ovocím by som bola opatrná, lebo sa zberá ešte nedozreté a je v ňom príliš veľa kyselín. Skôr sa zamerajte na naše sezónne druhy.

A obmedzte biely rafinovaný cukor, ktorý síce chutí sladko, ale to je asi tak všetko. Nielenže vám nedodá žiadne živiny, dokonca vás o ne pripraví a ešte vaše telo zbytočne prekyslí.

Stojí vám to „sladké potešenie“ za to?



  3 komentáre na “Ako na prekyslenie?”

  1. Google Chrome 21.0.1180.89 Google Chrome 21.0.1180.89 Windows XP Windows XP

    Dobry den, aky ma vyznam dostat sa k informaciam ohladom prekyslenia na internete ked pritom kazdy pise neodborne clanky? kazdy pise nieco ine, niekto pise ziadne maso, ini pisu morcacie a hovedzie ano, mlieko ano, mlieko nie, med ano, med nie, cucoriedky ano, cucoriedky nie, som ochotny akceptovat ak niekto uvedie, ze je potravina zasadotvorna na ++++ a iny na +++, ale ak niekto napise pravy opak ze nie je zasadotvorna ale kyselinotvorna, tak to je neznalost a zavadzanie! Mate niekto relevantny zoznam potravin zo vsetkych kategorii?

    S pozdravom Ivan.

    • Firefox 11.0 Firefox 11.0 Ubuntu Ubuntu

      Dobrý deň, neviem odkiaľ čerpajú informácie iní pisatelia článkov na internete. Či sú pravdivé alebo nie si musí každý čitateľ zrejme overiť sám. Zdrojom informácií do mojich článkov sú klasické knihy bežne dostupné v Čechách aj na Slovensku. Ich autormi sú uznávaní odborníci, lekári a liečitelia. Takže nemám pocit, že by moje informácie boli zavádzajúce.

      • Google Chrome 21.0.1180.89 Google Chrome 21.0.1180.89 Windows XP Windows XP

        dik za odpoved, mozno to tak vyznelo ale pri tich zavadzajucich informaciach nemam na mysli Vas prispevok, skor som chcel poradit :-). pekny den.

 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.