web analytics
dec 112012
 

Tak už to začalo. Predvianočný zhon. Veľké upratovanie. Veľké nákupy. Veľké prípravy. Ani sa nečudujem, že viacerí už dopredu počítajú s tým, že sa prejedia alebo že priberú. Pravdu povediac, pri pohľade na množstvo a hlavne na výber potravín v nákupných vozíkoch si to viem živo predstaviť.


No ale reklama je reklama. A letáky s akciovým tovarom tak isto. Stačí si pustiť televízor či otvoriť pomasloštovú schránku. A už sa to na vás valí. „Nakúpte si! Upečte si! Skvelá maslová chuť“. Poznáte to. A ešte k tomu ponúkajú tieto „fajnoty“ za výhodné ceny. No povedzte, kto by odolal.

A tak v obchode, len tak bez rozmyslu, pribudne v košíku nie jedna, ale hneď niekoľko kociek stuženého tuku či tuku na pečenie. Veď „Hera je pečenie“ a „bez Cery čokoládovú polevu neurobíte“. Niektoré gazdinky dokonca neváhajú prejsť aj viacero obchodov, pretože v každom majú v akcii čosi iné. Myslím tým iný tuk. No na obyčajné maslo ako by zabudli.

Nechápem to. Že im takčokoládová polevaéto umeliny vôbec chutia. No, možno, že by nechutili, ale poniektorí majú svoje finty. Prekryjú pachuť margarínu poriadnou dávkou rumu, cukru či pudingu. A potom si vychutnávajú plnkové koláče s dobrým pocitom, že urobili niečo pre svoje zdravie, vymenili nezdravé maslo za zdravší margarín, a ešte aj ušetrili.

Či už jete margarín alebo maslo, pamätajte, s príjmom energie ste na tom takmer rovnako. A rovnako aj priberáte. No margaríny navyše sťažujú prácu vašej pečeni a telo sa ich len ťažko zbavuje.

Ja si radšej dám tenkú vrstvu plnky z masla ako hrubú z margarínu. Aj to len výnimočne. Ale vy sa rozhodnite ako chcete. Len aspoň trošku pri tom uvažujte.



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)