web analytics
jún 172016
 

Že pracujem s počítačmi sa o mne všeobecne vie. No keď sa so známymi o svojej práci rozprávam, skoro nikto si nevie predstaviť nič konkrétne, čo by tá práca mala obnášať. Možno si ma predstavujú so skrutkovačom v ruke, ako sa hrabem v tej veľkej plechovej krabici. A sem tam niekto povie, že si myslí, že sa živím predajom na internete.

Pracovať s počítačmi nemusí nutne znamenať, že sa podobám na opravára práčiek. To možno len ľudia, ktorí majú doma počítač, už zažili situáciu, že sa im v ňom niečo pokazilo a bolo treba počítač otvoriť a opraviť. Lenže počítač je typizované modulárne zariadenie a než tráviť čas s pájkovačkou a merákom v ruke a hľadať vadnú súčiastku, je oveľa efektívnejšie jednoducho vymeniť vadný komponent za nový a všetko zase funguje. A často má náhradný diel väčší výkon a menšiu spotrebu, takže sa tým nakoniec aj zvýši výkon celého počítača. Ale ani meniť súčiastky v starých stolných počítačoch nie je nič, čo by som túžil robiť.

Ani prevádzkovať eshop nie je med lízať, ako si predstavujú laici. Nestačí si sadnúť k počítaču, naklikať si nejaký web a potom doma sedieť a čakať, ako sa na vás valia objednávky a vy bohatnete. Samotná tvorba eshopu nie je len o technických a programátorských znalostiach, ale aj o znalostiach grafiky či psychológie predaja. Treba správne zvoliť príjemné farby a jednoduchosť procesu nákupu pre laického zákazníka, aby sa pri nakupovaní cítil príjemne a bezpečne. Veľkou časťou predávania na internete je samotný marketing, čas a prostriedky treba venovať osloveniu zákazníkov a presvedčeniu ich, že v záplave iných veľkých aj malých eshopov je práve ten vás spoľahlivý, dôveryhodný a tovar má na sklade, takže naň nebudú musieť čakať.

A potom k tomu pristupujú legislatívne náležitosti, všetky právne dokumenty o predaji, vrátení tovaru či zárukách sú tak strážené štátnymi orgánmi, že každá malá chyba môže skončiť veľkou pokutou. Nakoniec eshopár zistí, že hoci naprogramovať eshop nie je žiadna sranda, vlastne ani nemá čas venovať sa samotnému tovaru, ktorému možno dobre rozumie, ale stáva sa manažérom, kde riadi skupinu spolupracujúcich ľudí tak, aby internetový obchod spĺňal nie len vysoké nároky zákazníkov na kvalitu produktu, ale aj nároky štátnych kontrolných orgánov na proces predaja.

Nechcem sa starať o úradníkov, rád by som sa staral o zákazníkov a špičkový tovar. Teraz to ale nejde, predávať nie je také jednoduché. Preto to nerobím. A hoci „robím s počítačmi“, eshop skutočne neprevádzkujem a počítače neopravujem.



 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)