Tento rok nám akosi nevyšla dovolenka na bicykloch. A tak keď som v telke objavila reláciu o cestovaní po Slovensku, celkom som sa potešila. Aspoň sa dozviem čosi nové. Už výber štyroch účinkujúcich „humoristov“ ma veľmi nenadchol, ale hovorím si: „Uvidíme, dám im šancu. Možno ma prekvapia.“ No, neprekvapili!
Prekvapil ma skôr spôsob, akým táto šaškáreň vznikla a kto sa na nej podieľal. Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), mimochodom organizácia financovaná z našich daní, zadala (a zaplatila) výrobu programu o cestovaní súkromnej agentúre. Tá vybrala „partičku“ kamarátov a zaplatila im dovolenkové putovanie naprieč Slovenskom. Z pešej túry vznikla vraj cestovateľská šou. Úryvky z nej vysielala potom súkromná televízia a to hneď vo viacerých svojich programoch. Samozrejme v priebehu dňa a v rôznom čase. Veď divákov treba stále niečím zaujať. A tí, ktorí cez deň telku nesledujú, lebo nebodaj pracujú, si mohli hlavnú časť šou pozrieť o pol jedenástej večer. Cez prázdniny. Ideálny čas. Čo poviete? A potom ráno hurá do práce!
Ale človek by si to aj pozrel, len keby to malo nejakú úroveň. Trápni šašovia a ešte trápnejšie hlášky. Vydržať do konca relácie bolo ako za trest. Ani ja som to nevydržala. Po štvrť hodine som to vzdala s povzdychom: „Zlatá česká Túlavá kamera. Tá je aspoň normálna.“ Ak ste videli aspoň jeden diel Túlavej kamery, viete, o čom hovorím. Príjemní moderátori, zaujímavé miesta či užitočné informácie. A to všetko podané NORMÁLNE, bez afektu a trápneho humoru.
„Škoda len, že sa „túlavka“ venuje propagácii Českej republiky. Keby tak urobila program o Slovensku. To by bolo niečo. Určite by „štvoricu“ strčila do vrecka“, pomyslela som si. A to som ešte nevedela, čo sa chystá. Od septembra sa na obrazovke Českej televízie, pravidelne každý utorok, objavujú nové časti Túlavej kamery. V hlavnom vysielacom čase o deviatej večer. A, čuduj sa svete, o Slovensku! Že by ma vypočuli? Kdeže!
Bolo to naplánované zrejme dávno dopredu. Všetku túto propagáciu Slovenska „má na svedomí“ Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Dokonca aj tú v Čechách. Prostredníctvom svojej zahraničnej zástupkyne. Tá sa dokonca podieľala aj na scenári.
Aj tu sa ukázalo, ako nás majú agentúry aj televízie „prečítaných“. Vždy vedia čo, komu a akým spôsobom ponúknuť.
Kým slovenskému divákovi (potenciálnemu turistovi) ku „zábave“ stačia „vychytení humoristi“ z komerčných televízií, ktorí v kuse tárajú a rehocú sa, český divák (tiež turista) by sa im na takú reláciu (a možno aj na takú krajinu) vy…
Komentáre