web analytics
nov 262018
 

September bol čierny mesiac pre všetky weby, ponúkajúce iný pohľad na to, čo je to zdravie a zdravé jedlo. Väčšina z nich sa prepadla vo vyhľadávaní hlboko na zadné pozície a pre záujemcov o tieto informácie sú všetky dlhoročné skúsenosti a postupy ťažšie dohľadateľné. Je to trest za to, že sa snažíme predchádzať problémom a nie ich až následne riešiť a odstraňovať.



Pozorný čitateľ, ktorý už niečo pamätá, vie, že sa názory prezentované odborníkmi v médiách na to, ktoré potraviny sú zdravé a ktoré naopak škodlivé, dosť často menia. Zoberme si také vajcia. Raz sú na výslní a všetci ich odporúčajú jesť pravidelne, inokedy sa dietológovia chytajú za hlavu, ako nám škodia! Podobne aj mlieko. Raz ho stavajú na piedestál, inokedy hromžia na jeho negatívne pôsobenie na človeka. Čím to je?

Na túto otázku krásne odpovedá už Jožo Ráž v jednej zo svojich skladieb, keď spieva „kto za koho kope“. Veď aj staré príslovie tvrdí, že „koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj“. A tak si môžeme začať myslieť, že verejné vystúpenia odborníkov aj „odborníkov“ s ich odporúčaniami sú motivované tým, za koho vystupujú a čo by radi producenti alebo obchodníci na trhu pretlačili. Výsledkom je strata dôvery v odborníkov aj redaktorov či celebrity a hľadanie vlastných riešení.

Človek je tvor hĺbavý a premýšľavý. Rád experimentuje, skúša nové a hľadá neprebádané cestičky. A aj tie slepé uličky. Trpezlivý a vytrvalý človek za dlhé roky nadobudne celkom dosť skúseností na to, aby vedel, čo sa mu jesť oplatí a čo je lepšie radšej z jedálnička vynechať. A tak, ako sa mladé mamičky pri kočíkovaní v parku rozprávajú, tak ako sa starší ľudia v čakárni u lekára rozprávajú, tak je aj internetový blog moderným miestom výmeny skúseností. Aj tých pozitívnych aj tých negatívnych, s cieľom dobrať sa správneho výsledku.

U nás to začalo tým, že sa nás ľudia vonku často pýtali, čo robíme inak, potom nám telefonovali a často sme odpovedali na podobné maily. Ani tak nešlo o správne či zdravé stravovanie. Zaujímalo ich, čo robíme, že tak dobre vyzeráme, teda že nie sme tuční, ako väčšina našich rovesníkov. Keď musíte opakovane a zdĺhavo vysvetľovať to isté, neurobíte o tom blog?

Nebyť tučný je vonkajšia forma, byť zdravý je vnútorná nevyhnutnosť. Lebo len zdravý človek je fyzicky vo forme, nemá nadváhu ani sprievodné choroby, ako sú vysoký krvný tlak, cukrovku, bolesti kĺbov a iné vraj civilizačné choroby. Predpokladom pre to všetko je jesť len to, čo prospieva nášmu zdraviu a hýbať sa. Či už je to šport alebo záhrada (v našom prípade oboje).

A tak všetky rozhovory a aj mnohé články sú o tom, čo treba prestať jesť, aby človek prestal priberať a čo treba začať jesť, aby začal chudnúť. Na veľké prekvapenie je to všetko iné, ako „odporúčajú“ odborníci na výživu, reklamy aj spoločenské (pleťňavé) magazíny.

Prekvapuje vás to?

Nemalo by. Veď ak „všetci hovoria“ čo máme jesť, piť a kupovať a takmer všetci sme tuční, slabí a chorí, tak je to vlastne v poriadku. V poriadku z hľadiska dosahovania plánovaných cieľov. Kým a prečo nechám na posúdenie láskavého čitateľa.

Čím skôr človek pochopí, že zdravie nie je o tom, koľko a aké tablety jem, aby som udržal telo v chode, ale o tom, čo budem jesť a čo budem robiť, aby som sa k liekom nemusel vôbec dostať, tým lepšie pre jeho dlhší a spokojnejší život. Ale horšie pre predavačov a výrobcov tých liekov. Veď aj lekári a lekárnici chcú mať nové auto každé dva roky, trojročné je už staré!

Takže týmto som sa previnil. Ja aj ostatní blogeri o zdravom stravovaní a zdravom životnom štýle.

Zdravo jesť alebo sa liečiť? To je otázka!

Tým, že píšem, akou cestou som si prešiel pri výbere potravín, čo sa mi dlhodobo osvedčilo a čo som po zlých skúsenostiach aj napriek masívnej reklame prestal kupovať a konzumovať, pripravujem pánov doktorov o živobytie.

A nie len to. Nekupovaním nevhodných potravín neplatím nie len obchodníkom za nezmysly, ale ani štátu DPH 20% z týchto cien. A pretože nejem gebuziny, nie som chorý a preto nechodím k lekárovi, ktorý nemôže faktúrovať mojej poisťovni a nemôže mi predpisovať lieky, na ktorých nemôže zarábať ani zdravotná poisťovňa ani distribútor liečív ani lekáreň, zväčša v rukách jednej partie. A samozrejme z takýchto súm štát nemá DPH! Som vyvrheľ, ktorý ožobračuje bohatých aj štát, lebo sa, sviňa jedna, rozhodol žiť zdravo aj napriek masívnej propagande.

A najväčšia moja vina spočíva v tom, že sa so svojimi skúsenosťami delím na webe s inými ľuďmi, ktorí vedia, že niečo nie je s naším potravinárskym priemyslom ani zdravotníctvom v poriadku a hľadajú rady, tipy a inšpirácie, chcú poznať skúsenosti iných.

A tu vstupuje do hry Google, najväčší svetový vyhľadávač informácií na internete.

Aby zabezpečil ľuďom za počítačmi, tabletmi a mobilmi čo najrelevantnejšie informácie (zaujímavé slovné spojenie, však? O pravde sa tu nič nehovorí…), rozhodol sa od septembra 2018 posudzovať (filtrovať, cenzurovať, obmedzovať…) stránky s medicínskymi a stravovacími informáciami a podľa toho tiež upravovať stránky s výsledkami vyhľadávania.

A tak nasadil pre každú krajinu špeciálny tým odborníkov, ktorí čítajú všetky články a odborne ich posudzujú, či nie sú pre čitateľa zavádzajúce, nepravdivé alebo škodlivé.

Čerta starého. To by bolo zdĺhavé a drahé. Google nepotrebuje, aby ste sa dozvedeli, že doma pečený kváskový chlieb je zdravší, ako priemyselne vyrábaný pšeničný s kvasnicami, cukrom a pridávaným lepkom a konzervantmi. Lebo vy si reklamu u neho nezaplatíte, na rozdiel od veľkopekární alebo obchodných reťazcov.

Google sa jednoducho rozhodol, že aby podľa jeho kritérií bola „zdravá“ stránka „dobrá“, musí ju písať lekár alebo dlhoročná zdravotná sestra a obsah musí byť v súlade s platnými lekárskymi teóriami a výsledkami výskumu. Inak ju „zhodí“ z prvých strán vyhľadávania.

Takže reklamy a propaganda nám niečo tvrdia, obchod nám to predáva, lekári nás z toho liečia a keď napíšem, že je to celé zle a treba si kupovať niečo iné, alebo si pripravovať doma či pestovať na záhrade svoje vlastné potraviny, tak ma vyhľadávač „zakáže“.

Takto sa vytvára jediná správna pravda.

Pokles návštevnosti z vyhľadávačov je výrazný, chodí na tieto stránky len tretina návštevníkov z pôvodného počtu. Korporácie odviedli dobrú prácu 🙁

Pätnásťročné skúsenosti nie sú ničím v porovnaní s čerstvým lekárskym diplomom. Akonáhle vystúpiš z vytýčených koľají, budeš zlikvidovaný. My si kapitalizmus rozvracať nedáme!


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu nastálo len za 350 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup


 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.