web analytics
apr 302012
 

V každom časopise pre ženy nájdete kopec všelijakých receptov na rôzne „dobroty“. Od pomazánok, cez predjedlá, polievky až po „zákusky“. Obrázky vyzerajú lákavo a tak sa nejedna gazdinka rozhodne, že niektorý recept doma vyskúša. Veď treba dopriať sebe aj rodine, no nie?


A tak varí, pečie, mieša, kombinuje do nemoty. „Nech sa máme dobre, veď si to môžeme dovoliť“. No a keď sa už nezmestí do šiat, kúpi si nové alebo zalistuje v časopise o pár stránok ďalej. A čo tam nájde? No predsa návod, ako pomocou zaručenej diéty zhodiť pár kíl za pár dní. Tak si povie: „Vyskúšam“. Nakúpi zeleninu, ovocie, vyzbrojí sa „pevnou vôľou“ a začne „chudnúť“. Od zajtra.

granola cereálna

Pár dní to určite vydrží takmer každý, ale nie nastálo. Úspech takejto diéty, väčšinou hladovky, nie je zaručený a už vôbec nie dlhodobý. Telo nedostáva dosť potrebných živín, zľakne sa, že jedlo dlho nedostane a tak si pri prvej príležitosti, akonáhle človek začne jesť ako predtým, uloží všetku potravu vo forme tuku „na horšie časy“. Po pár týždňoch takéhoto experimentovania príde jo-jo efekt ako vyšitý. A výsledok? Ďalších pár kíl navyše. Tak toto sme chceli?

Neviem ako vám, ale mne sa slovo „diéta“ vôbec nepozdáva. Navodzuje pocit obmedzenia, striktného pridržiavania sa množstva a určitej jednotvárnosti v zložení jedál. Zbožňujem rady typu: raňajky-pohár vody s medom, plátok chleba, tenko natretý maslom, jedna paradajka. Alebo večera: šálka čaju a 200 gramov šalátu z čínskej kapusty, jabĺk a papriky. Z toho má mať telo nejaký úžitok? Ráno by som zjedla aj klince.

A toto bol ešte ten lepší príklad. Sú ale aj také diéty, určite to poznáte, ktoré radia úplne vynechať trebárs raňajky alebo večeru. To si neviem ani predstaviť. Potom sa nečudujem, keď ľudia, čo toto dodržiavajú, zjedia v „slabej chvíli“ všetko, čo nájdu v chladničke.

A tak vám radím, prestaňte už s nezmyselnými diétami, so znižovaním porcií alebo úplným vynechávaním jedla!

Nie je oveľa jednoduchšie držať sa zdravého rozumu?

Práve tým, že si budete vyberať kvalitné jedlo a jesť pravidelne, možno sa budete čudovať, že nezjete toho ani tak veľa a prestanete mať rôzne „chute“ na sladké, na slané a podobne. Lebo keď telo dostane živiny, ktoré potrebuje a v dostatočnom množstve, nebude „stresovať“ a ukladať si žiadne zásoby. Vyhnete sa priberaniu a následnému zhadzovaniu nadbytočných kíl. Zároveň získate energiu na primeraný pohyb, keď aj len rýchlu chôdzu, lebo bez pohybu nie je možné udržať si ani zdravie ani ideálnu váhu.



  Jeden komentár na “Chudnete podľa diét? To „nemdopadne“ dobre”

  1. Safari 6.0 Safari 6.0 iPad iOS 6.0 iPad iOS 6.0

    Svatá pravda! Chudnutie pomocou diét je veľmi riskantné a nesie so sebou veľa negatívnych vedľajších efektov. Viac info o negatívnych účinkoch diét nájdete na blogu akoschudnutrychlo.wordpress.com. Človek, ktorý sa poriadne a zdravo stravuje a cvičí by nemal byť tučný, pokiaľ netrpí neakou chorobou.

 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)