web analytics
sep 182013
 

Stačí prejsť regály supermarketov. Ich obľúbeným trikom sú privátne značky. Reťazce si nechajú vyrobiť produkty pod svojou vlastnou značkou, u ktorej s obľubou zdôrazňujú, že ide o kvalitu za nízku cenu. Náklady na výrobu sú skutočne oveľa nižšie ako u známych národných alebo i svetových značiek.



Charakteristické pre takéto výrobky sú často aj lacnejšie a jednoduchšie obaly. Nie vždy ale u nich rovnica kvalita za nízku cenu 100% platí. Pri nákupe „privátiek“ musíme byť ostražití, pretože nás môžu stretnúť hocijaké nepríjemné prekvapenia. Záleží tiež na našich potrebách a očakávaniach, aký kompromis sme pri nákupe ochotní urobiť.

Čo a kto ponúka?

V supermarketoch nájdeme väčší počet privátnych značiek, z ktorých každá smeruje do trochu iného segmentu. Najnižšou ponúkanou kategóriou sú napríklad Billa – Clever, Albert – Euro Shopper, Kaufland – K – Classic, Tesco – Value. Ak je pre vás tým najdôležitejším faktorom pri výbere tovaru práve cena, u týchto troch značiek teda neváhajte. Vysokú kvalitu tu však nehľadajte.
Akúsi strednú triedu by mali zabezpečovať napríklad značky Albert Ouality a Tesco Standard, ktoré už sa nemusíte obávať kúpiť, a luxusnejšie výrobky potom reprezentujú značky Albert Excellent a Tesco Finest. Tu už by rozdiely v kvalite medzi privátnymi a zavedenými národnými alebo celosvetovými značkami mali rozpoznať len skutoční znalci.

Špecifickou kategóriou, ktorá sa zviezla na módnej vlne výrobkov propagujúcich zdravý životný štýl, sú bio značky. Aj do tohto segmentu vstúpili už všetky supermarkety. Naše bio z Billy, Albert Bio, Tesco Healthy Living.

V rámci privátnych značiek ale nájdeme aj také, na ktoré môžu byť firmy hrdé, pretože za pomerne slušnú cenu dostanete výrobok na úrovni. V Kauflande ide napríklad o rad masových výrobkov Purland. Tie pochádzajú z vlastného firemného mäsokombinátu v českých Modleticiach.

Nebuďte otrokom zliav!

Práve privátne značky môžu celkom prospieť situáciu na trhu. Zákazníci si vďaka nim rozmyslia, čo vlastne v obchode chcú a potrebujú, a podľa toho si vyberú značku, ktorá im bude najviac vyhovovať. Nebudú tak donekonečna otrokom akčných zliav, kedy po príchode domov z nákupu zistia, koľko úplných zbytočností si dali do košíka len kvôli tomu, že práve boli zľavnené, a pritom takýto tovar by za iných okolností vôbec nekúpili. Sušienky, ktoré stáli päťdesiat centov, normálne nevezmú do úst ako je rok dlhý, no tak zostanú pre návštevy. Fľaša vína v zľavovej akcii zrejme tiež nebude tej najlepšej kvality, ako by inak mohla stáť púhe dve eurá za liter? Čo s ňou? Upratať do špajze, možno sa raz bude hodiť na oslavu. Tak pozor, takto nie! Ak budeme presne poznať svoje priania, šikovní obchodníci túžiaci nám predať všetko, čo im práve prekáža v skladoch, nebudú mať šancu.


 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.