web analytics
mar 072018
 

Túto otázku dostávam veľmi často. Dá sa s kváskovým chlebom schudnúť? Keby som mal odpoveď jednou vetou, boli by to vety dve. Tá prvá by znela: „Áno dá, ale“ a druhá „Kváskový chlieb je nutnou, ale nie postačujúcou podmienkou“. Kváskový chlieb nie je čarovný prútik, na druhej strane ak vás trápi vaša vyššia hmotnosť, kváskový chlieb môže byť jednou z potravín, s ktorej pomocou sa vám podarí váhu znížiť a súčasne si zlepšiť zdravie.



Niektorí ľudia majú predstavu, že začnú jesť kváskový chlieb a začnú chudnúť. Také jednoduché to ale nie je. Pretože nezáleží ani tak na tom, čo máte začať jesť pri chudnutí, ale skôr na tom, čo máte prestať jesť. S čím ten chlieb jete. Alebo k čomu jete chlieb doteraz?

chlieb s tukom

Výhoda kváskového chlebu, ktorá sa často nespomína, je tiež v tom, že rovnako ťažký peceň chleba je oveľa menší na objem, ako chlieb kupovaný. Krajec domáceho chleba je tenší a menší, ako z kupovaného, ktorý obsahuje viac lepku a viac vzduchu. Takže pri zjedení oboch naplníte žalúdok rovnako, hoci na pohľad by ste si mysleli, že z kupovaného chleba sa viac najete. Nie je to tak.

Súčasne ale na krajec kváskového chleba natriete oveľa menej nátierky či položíte oveľa menej koliesok salámy. Teda dostanete do tela oveľa menší objem stravy. Už tento fakt môže z horizonte štyroch týždňov znamenať menší príjem energie, menšie ukladanie nespotrebovanej energie a teda menšie tukové vankúše na vašom tele.

Záleží na chlebe, ale aj na tom, čo si naň dáte

Keď však idete do seba, chcete začať chudnúť a dali ste sa na kváskový chlieb, prečo zostať len pri prvom kroku? Urobte aj ďalší. Prestaňte používať všelijaké lacné nátierky zo stužených rastlinných tukov, veď sa dajú kúpiť aj nátierky z čistého tvarohu. Prestaňte na chlieb klásť kolieska lacnej salámy s nízkym obsahom mäsa, no doplnené chemikáliami držiacimi vodu a sójou, veď sa dajú kúpiť šunky aj s 96% obsahom mäsa. Prestaňte používať presladené čokoládové a ovocné nátierky s pridaným veľkým objemom cukru a fruktózy. Znížite tým glykemický index jedla, teda dlhšie ostanete sýty a prestanete mať dopoludnia v práči či v škole „chute“.

Nižší glykemický index tiež znamená lepšie využitie prijatej energie z jedla. Nie len, že predĺžite intervaly medzi jednotlivými jedlami bez pocitu náhleho hladu, ale aj ušetríte za nákup „niečoho malého“ na desiatu. A ušetríte svoje telo do nutnosti neustále sa zbavovať chemikálií z dochucovadiel a farbív takýchto „potravín“.

Kváskový chlieb môže byť dobrým pomocníkom pri chudnutí. Samotný ho môže naštartovať, ale iba z kváskového chleba neschudnete. Vyraďte televíziou a magazínmi propagované nezmysly zo svojho jedálnička, nebojte sa zdravých prirodzených tukov, nevynechávajte zeleninu a už onedlho sa budete lepšie cítiť a aj lepšie vyzerať.

Ďalšie články na tému „kváskový chlieb“:


 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.